zassy☆ Skrevet 20. november 2011 #1 Skrevet 20. november 2011 Hvor lang tid tar det ca før barnet kan få en reaksjon på det man har spist? I dag har jenta mi skreket hysterisk og vært tydelig at hun har hatt vondt i magen, bæsjen har også vært grønn og vært en god del promping. Lurer på om det kan være fra noe jeg spiste i går eller om det er mer sannsynlig det jeg har spist i dag som er årsaken? Skal sies at jeg prøvde å drikke melk i dag, har holdt meg unna det i lengre tid så er mest sannsynlig det, men i såfall kom reaksjonen veldig raskt, jeg spiste frokostblanding med melk og hun ble ammet kanskje bare en halvtime etterpå, var urolig ved amming og utover dagen har hun skreket mye, vært en topp nå på kvelden, skulle nesten ikke fått roet henne, veldig ekkelt, til slutt sovnet hun og nå virker hun fin igjen. var to amminger hun var urolig på og som hun har reagert på etterpå, har også vært to grønne bæsjebleier. Men har i helga også spist/drukket andre ting som muligens ikke har vært bra, f.eks spist salat og drukket litt brus, men dette var i går. Typisk at jeg har spist/drukket flere forskjellige ting når det kom en reaksjon, vanskelig å vite hva det var da :/ Noen som har erfaringer på dette?
Mamman til Loffen ♥ Skrevet 20. november 2011 #2 Skrevet 20. november 2011 Dette har jeg også lurt på. Jeg mener å ha hørt et halvt døgn en gang, uten at jeg kan stå inne for det på noen måte. De få gangene Loffen har hatt magevondt har det gjerne vært på morgenen/formiddagen. Jeg har da stort sett rettet mistanken mot ting jeg har spist kvelden i forveien - uten at jeg har klart å finne ut av det av den grunn;o) Jeg har vel egentlig kommet frem til at jeg stort sett kan spise hva jeg vil uten at han reagerer, selv om det hender han har vondt i magen. (Jeg ligger unna de mest kjente mageknip-lagerne som løk og kål.) Nå er det for øvrig en stund siden sist. Det er vel noe med små systemer som skal i bruk for første gang, ikke bare bare det! Reaksjon på melken var kanskje litt vel kort tid etter...? Det du får i deg skal jo først gjennom din fordøyelse før det går ut i kroppen og deretter i melken. Jeg ville mistenkt brusen tror jeg... Men det trenger jo ikke være noe du har spist i det hele tatt. Innimellom blir det jo bare vondt i små mager uten noen åpenbar grunn. Bare en liten teori som dukker opp i mitt uskolerte hode: det kan jo være det faktum at hun var urolig under måltidene som har skapt mageknipen. Hun har kanskje fått i seg en del luft under måltidene dersom hun har vært urolig og kavet en del. Grunnen til uroen er jo vanskeligere å si noe om, men er de små først litt makkete og ikke klarer å finne roen så blir i alle fall Loffen enda mer urolig og irritert fordi han ikke får til å spise skikkelig. Håper det er noen andre som vet mer enn meg om dette med reaksjonstid, hadde vært greit å vite! Håper også vesla di er ferdig med magevondten for en stund zassy:o)
zassy☆ Skrevet 20. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2011 ja jeg synes også det var litt vel kort reaksjonstid til at det kunne være melka, samtidig er det egentlig det eneste jeg har holdt meg heeelt unna..brus har jeg drukket nå og da før også bare begrenset meg. Men tenkte at neste helg f.eks så kan jeg prøve litt brus igjen og ikke noe annet "forbudt" og se om det samme skjer igjen. Ja kan jo være at hun kavet under amming, men det gjør hun av og til, virker egentlig som det er magen hun plages med samtidig som hun ammer så kan jo hende at ammingen bare trigget noe som allerede var der, hm vet ikke jeg! Var bare så forferdelig i kveld, hun har aldri skreket så mye og hatt så tydelig vondt! Ble redd hun var syk på en eller annen måte, sjekket bleia og kleiene osv, for å sjekke om noe kunne være vondt, men virket som det kom knip i tak. Også en stund etter hun hadde sovna i armene mine så klynket hun til akkurat som hun fikk vondt igjen. Ekkelt for jeg pleier som regel å kunne roe henne ganske raskt, men denne gangen tok det laang tid og måtte holde henne fast mot meg før hun endelig roet seg. Men da går jeg ut fra at det antagelig var det jeg spiste/drakk i går kveld som kanskje var synderen da. Når jeg tenker etter var hun urolig sist søndag også (bare ikke så ille som nå), og vi har kanskje en tendens til å kose oss med forskjellig på lørdagskveld god mat/godis osv. Nå ligger hun heldigvis i vugga og sover søtt Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå