2barns mor Skrevet 20. november 2011 #1 Skrevet 20. november 2011 Hva bruker dere damer? Synes ikke melis sitter så godt jeg, til tider kan det bli litt for rennende også. Tips til hva jeg kan lage, som tåler at det står framme og som pynten sitter på?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #2 Skrevet 20. november 2011 Bland eggehvite i melisen istedefor vann, da sitter det veldig godt! Pisk så det blir veldig stivt.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #3 Skrevet 20. november 2011 Om du blandar melisen med eggekvite og ikkje vatn, så synes eg den sit greit på.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #4 Skrevet 20. november 2011 Jeg pleier å lage amerikansk smørkrem jeg. det er jo nesten som melis da... Melis litt margarin litt vaniljesukker sitrondråper varmt vann (Går også an å bytte ut sitrondråpene og vannet med Sprite. Det syns jeg nesten smaker bedre. Varmer den i micro'n)
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #5 Skrevet 20. november 2011 Google oppskrift på Royal Icing, det funker som bare det
2barns mor Skrevet 20. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 20. november 2011 Takk for gode tips, damer!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #7 Skrevet 20. november 2011 Melis og eggehvite. Da får du også fin hvit farge på glasuren, istedenfor den visne hvitfargen som man får når man blander melis og vann. Jeg har også brukt melis og eggehvite for å lime sammen pepperkakehuset (med litt støtte av knekkebrød inni huset i hjørnene). Funket kjempebra og falt aldri sammen. Selv om jeg tørket klær 1 meter unna pepperkakehuset.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #8 Skrevet 20. november 2011 For å lime det sammen bruker jeg limpistol, helt genialt! Men anbefales ikke hvis det skal spises da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå