Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #2 Skrevet 20. november 2011 Må man ikke ha risgrøt som man blander med pisket krem?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #3 Skrevet 20. november 2011 Risengrynsgrøt som du blander lett sammen med pisket kremfløte rett og slett:) Ha gjerne i hakkede nøtter, vaniljesukker i også. Jeg liker mye krem og mindre grøt, sånn at den blir fluffy og fin:) Servere med rød saus
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #4 Skrevet 20. november 2011 Jeg vet at man gjerne lager risgrøt først. Også tror jeg man har i krem? Pisket krem altså. Med litt sukker og vaniljesukker.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #5 Skrevet 20. november 2011 Mange år siden sist jeg laget det... brukte bare rester etter risengrynsgrøt, pisk krem med sukker og litt vaniljesukker i og bland sammen til det blir en jevn masse. Kos deg
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #7 Skrevet 20. november 2011 kok grøt dagen før du skal servere det. Bruk sånn som må koke en time og h-melk for best resultat. Riskrem er ikke akkurat slankende i utgangspunktet, så litt ekstra fett i melken spiller liten rolle. La grøten stå i kjøleskap over natten. Pisk krem med en spiseskje sukker pr. 3dl fløte. Noen tar også litt vaniljesukker oppi. Bland risgrøten i kremen. Fix ferdig. Server med rød saug og mandler (noen blander mandlene i, men det gjør ikke jeg pga allergi). Bon Apetitt
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #8 Skrevet 20. november 2011 Ja...også må grøten være kald da!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #9 Skrevet 20. november 2011 God og enkel riskrem Kjøp en Toro ferdig grøt, sånn pakke med 1 kg, og en liten kartong kremfløte. Ha i litt sukker, kanskje en teskje og en halv teskje vaniljesukker i fløta og pisk til krem. Bland i risgrøten. Sim sala bim Kan selvfølgelig koke grøt selv, men jeg synes den ferdige fra Toro er god, og da slipper man grøt som svir seg osv.. Saus? Bruk kirsebærkompott, bittelitt vann, litt vaniljesukker, og kjør med stavmikseren. Eller kok opp sterk husholdningssaft med litt vaniljesukker i, og ha i potetmel/vann som er ristet sammen i en tynn stråle i safta, mens du rører godt. Ha i til passe tykkelse. Et lite oppkok og avkjøl.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå