Gå til innhold

Diane p-piller, er det vanskelig å få utskrevet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Så lenge du ikke er gravid, ammer eller er over 35 og røyker, så er det ikke det.

Skrevet

Nei, spesielt ikke om du har problemer med kviser? Men du bør være obs på at mange får masse migrene av disse p-pillene. Det fikk jeg, og det er svært vanlig bivirkning av disse ifølge legen min.

Skrevet

Hvis du går til legen og ber om p-piller, ja. De skal ikke skrives ut som prevensjon (og er heller ikke p-piller, det er antiandrogen med den bivirkningen at det hindrer graviditet).

Går du til legen og sier du vil ha hjelp med kvisene dine og kunne tenke deg Diane siden du likevel bruker p-piller som prevensjon fra før av: Ingen problem så lenge du ikke har risikofaktorer som gjør det til en dårlig ide.

Skrevet

Ja, jeg er plaget med kviser, det er derfor jeg ønsker dem (når jeg likevel skal ha p-piller). Men har vært plaget med hodepine (men kanskje ikke migrene)

Men det er vel bare å slutte om en skulle bli veldig plaget av hodepine?

hi

Skrevet

Takk for svar. Jeg ser det som en 2-i-1 deal, hjelp til kviser og prev.

Annonse

Skrevet

Jepp, er jo ikke verre enn at du slutter på de om du får migrene, utenom dette har pillene fungert kjempebra. Lykke til:)

Skrevet

Jeg gikk på Diane noen år uten særlig effekt i det hele tatt for kvisene. Derimot fikk jeg etter hvert mer og mer bivirkninger, som jeg ikke forstod var bivirkninger før etter at jeg sluttet med Diane og alle bivirkningene forsvant. Mye hodepine, veldige humørsvigninger, mye bekkensmerter m.m.

Vær obs på at hvis det er en del brystkreft i familien din så bør du absolutt ikke bruke Diane!!

Skrevet

Har to tilfeller noen tilfeller av brystkreft i fam. To av oldemødrene mine døde av det, og bestemor har også hatt det, men overlevde.

hi

Skrevet

Opplys legen din om dette, så kan dere ta en diskusjon på hva som er det beste alternativet.

Det finnes flere midler mot kviser, blant annet reseptbelagte kremer som gjør huden tynnere. Dere finner nok fram til noe sammen.

Lykke til!

Skrevet

Hadde jeg vært deg så ville jeg ikke gått på Diane med flere brystkrefttilfeller i familien, hvorav ene trolig har gått i to etterfølgende generasjoner også (hvis oldemor og bestemor var mor og datter).

Som den nedenfor her nevner, det er mange andre muligheter. Jeg ble mye bedre av å legge om kostholdet og bedre tarmfunksjonen, og ikke minst kutte sukker.

Vet hvordan det er å leve med kviser, så jeg vet hvordan du har det. Bare vær sikker på at du ikke bytter ut et problem med et annet.

Jeg gikk forresten på tetrasykliner også i flere år, noe som heller ikke hjalp særlig på kvisene, men tok meg mange år etterpå for å bygge opp tarmfloraen igjen og få normalisert magen.

Skrevet

Ja, oldemor og bestemor er mor og datter. Men det er min FARmor og hennes mor da, om det har noe og si?

Skrevet

Da er spørsmålet om det er genetisk arvelig kreft eller ikke, samt om din far har arvet genet eller ikke, og evt om du da har arvet det av din far igjen.

Noen varianter av genfeil kan visstnok gi brystkreft hos damer og prostatakreft hos menn, selv om det ikke er det vanligste.

Uansett, Diane er en sterk påvirkning av hormonene i kroppen din, og om du ikke anser det som helt nødvendig så ville jeg sett etter andre løsninger...

Annonse

Skrevet

Bare vær klar over at akkurat den ppillen er en liten versting på bivirkninger.

Den ble gjernet fra markedet i tyskland bl.annet.

Selv ble jeg kjempesyk av den. Bivirkninger som jeg ikke oppfattet at kunne komme fra pillene engang. Og legen skjønte ikke det med en gang heller så vi letet etter andre grunner, defor gikk jeg ikke av pillen med en gang jeg ble syk. 6 mnd på pillen og over et år etterpå før jeg var frisk.

Og jeg har hørt en del andre historier med disse pillene i årene som har gått siden den gang.

Men det er jo en fare med alle hormon preparat da.

Og jeg kjenner mange som har gått på de uten et eneste problem

En ting er sikkert de er veldig bra mot kviser jeg fikk fantastisk fin hud av de bare synd jeg fikk dårlig helse på toppen.

Så vær oppmerksom på at om du blir syk og ikke skjønner hva det kommer av så kan det være pillene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...