Gå til innhold

HJELP...Lammeskinn valgets kval.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger hjelp i jungelen av Lammeskinn !! :P

Leter nå etter lammeskinn til lille tulla, men blir jo helt surrete i hodet av alle valga man har og hvor vidt forskjellig prisene er :S

Tenkte jeg skulle kjøpe ett korthåret lammeskinn av god kvalitet til bruk i vogn og seng, men er jo så forskjell hva folk anbefaler og lite informasjon på sider som selger om skinnet er ekte eller ikke.

Om det er behandlet eller ikke og om det egner seg som soveunderlag for baby.

Så lurte på om det var noen som ville dele sine erfaringer med meg, og evt legge ved link til side som selger skinnet du spesielt har vært fornøyd med ?

Det må som sagt være EKTE skinn, korthåret, egne seg til soving ( altså ingen skadelige stoffer), og av god kvalitet. Trenger ikke koste tusen lapper.. men ett du har vært fornøyd med.

På forhånd takk for svar og tips :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte på barnas hus sist og var veldig fornøyd med det. Ikke er de så dyre heller. Vi brukte det til soveunderlag i kurv og seng, og også i vogn. Har kjøpt samme til lillesøster nå, selv etter en grundigere sjekk på nettet på alle de dyre. Det på barnas hus er ekte som du sier, korthåret og skal egne seg som soveunderlag.

Har imidlertid en søster som sverger til den dyrere typen i senga, og har flere, hun bruker barnas hus sitt kun i vogn. Jeg kunne ikke se hvorfor det skulle være så mye bedre, men hver sin mening :) Vet du får kjøpt de på lilleprinsen.no i alle fall - de har hatt tilbud på det nå nylig, så du kan jo sjekke ut der. Hvis ikke har jo også nøstebarn, så der kan du og sjekke.

Skrevet

Jeg har vært aller mest fornøyd med det skinnet vi har fra barnas hus.. jeg kjøpte det for 249 tror jeg.... Det har jeg hatt i vogn til underlag ved soving....

Nå fikk jeg i tillegg et nytt av mamma til å ha i kurv og seng, slik at vi har et i vogn og et der det soves om natta.. Og dette er fra "glade barn" kjeden. Det er korthåret og skal kunne brukes til seng og div. Ikke bleika så det er minst mulig behandlet (hvilket er det beste slik jeg har skjønt)

Babyen er ikke kommet enda så vi har ikke fått testa det enda, men det er ganske likt det fra barnas hus og som sagt, veldig fornøyd med det =)

Begge skinna er ekte =)

Skrevet

Jeg har en lammeskinnspose fra helsekostbutikken Life. Den kan brukes som pose eller som skinn, og kan vrenges og brukes på begge sider (ene siden er mye mykere enn den andre). Passer både i vogn og sengen, og den kan vaskes på ullprogram i vaskemaskin. Har dessverre ikke peiling på hva den koster for vi fikk den i gave fra min søster. Vet om flere som har den posen og er kjempefornøyd!

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :)

Ble litt klokere;)

Har vurdert det fra barnas hus eller fra babyshop ( noen som har erfaring med det ??) og tror nå jeg ska kjøpe fra barnas hus i allefall til vogn og se hvor fornøyd vi blir med det ;)

Evt kjøpe ett litt dyrere skinn til seng og sove underlag :)

Ha en fortsatt fin kveld :)

Skrevet

hmm.. hørtes jo genialt ut ;) Skal se om jeg finner og evt vurdere en sånn ;) Greit med alt som har fler funksjoner!

Skrevet

hej

jeg venter nr 3 og har det fra babyshop, tror det kostede runt 300 kr.

jeg kjøpte det til nr 2 og har vært superfornøyd med det, det har vært vasket flere gange med milo og er blitt flittigt brukt, men det er stadig nesten som nytt ,så tenker å bruke det samme (4år gammelt nå) til lille tulla i magen.

så vil varmt anbefale dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...