@Tula77@ har fått prinsen<3 Skrevet 20. november 2011 #1 Skrevet 20. november 2011 Blir satt i gang i neste uke og panikken har omtrent overmannet meg.Har hatt en vanlig fødsel den tok bare 2,5 timer etter at det satte skikkelig i gang. Gruer meg så fryktelig til dette.
2 prinser og et nurk på vei Skrevet 20. november 2011 #2 Skrevet 20. november 2011 Eg ble satt i gang med min nr 1 for 8 år siden og har posetive erfaring med det. For alt er så kontrollert hele tiden. Nå vet ikke eg hva dei skal begynne med hos deg,men da hos meg begynte dei med piller slik det kunne modnes men de var en mandag. På tirsdag morgen våknet eg der med rier og 2 cm åpning og da tok dei vannet for at det sku komme mer rier. Dei hadde kontroll hele tiden og passet på. Dei pleie å anbefale epidural når man i gangsettes vertfall på den tiden å har hørt andre og har fått det anbefalt i ettertid. Når eg fikk den kjente eg ikke en eneste ri mer så eg gjekk rundt på sjukehuset med det stativet på slepp :-) Er mye rare folk som kan få tiden til å gå fortere mens man venter. Pluselig begynte eg å kjenne at eg ville presse da gjekk eg opp ijen og hadde 8-9 cm åpning og personale kom inn og gutten ville ut fort da han ikke likte seg i magen min lengre han ble tatt med sugekopp. Men eg opplevde full kontroll fra deres side hele tiden og dei var gode å infomere. :-) Fra dei tok vannet til han var ute gjekk de 8 timer. Revnet INGENTING. :-) At ungene får litt hjelp i slutten for å komme ut er ganske normalt når man blir satt i gang. Er ingenting å grue seg for eg grue meg til vist eg får en normal fødselavgang aldri vore borti de.:-) Venter nr 3. Nr2 ble tatt med KS av andre grunner..
gutteklubben grei Skrevet 20. november 2011 #3 Skrevet 20. november 2011 Har født tre barn, og ble satt igang med nr to. Var ikke noe annerledes med denne fødselen, tenkte ikke mye over det.. Så slapp av og prøve å ikke ta sorger på forskudd, sannsynligheten er at du får en ganske lik fødsel som den forrige :-)
gutteklubben grei Skrevet 20. november 2011 #4 Skrevet 20. november 2011 PS De måtte ikke hjelpe ungen ut med sugekopp e.l. her, men derimot med nummer tre som kom på naturlig vis ;-) Tilfeldighetene rår tror jeg!
Mininni Skrevet 20. november 2011 #5 Skrevet 20. november 2011 Jeg ble satt i gang forrige gang pga fostervannslekkasje, og det gikk helt fint. Fort, men fint! Heftig mens det sto på, men foretrekker helt klart det ffremfor en mange timers slitsom fødsel! Var i utrolig fin form ettterpå, og ikke så mye som en rift :-)
FireFineTroll Skrevet 20. november 2011 #6 Skrevet 20. november 2011 Jeg ble satt i gang med nr.3 pga 2 styrtfødsler. Den igangsatte fødselen gikk fort, veldig kontrollert og ble ikke noe rifter. Jeg blir nok satt igang denne gangen også og det er ikke noe jeg tenker mye på eller bekymrer meg over. Altså ikke noe å grue seg til, en fødsel er sånn som den er, igangsatt eller ikke så må jo babyen ut til slutt Masse lykke til!
SNURF 5 GUTTER Skrevet 20. november 2011 #7 Skrevet 20. november 2011 Min første vart jeg igangsatt fikk den i ca 9 tiden og kjente fyste murringen i 12.30 og var ute 15:59. Kjapp oplevelese
HappyJoy Skrevet 21. november 2011 #8 Skrevet 21. november 2011 Jeg ble satt i gang sist. Tok vannet, siden jeg var moden med åpning. Riene gikk ikke igang så da fikk jeg drypp. Var veldig vondt, men det gjør det jo å føde... Det er en veldig kontrollert prosess og jeg følte meg veldig trygg hele tiden. Skal settes igang imorgen, og siden igangsetting et det eneste jeg har erfaring med er jeg ikke så veldig nervøs. Litt selvfølgelig, siden det å føde gjør j....lig vondt, men det kommer man liksom ikke unna uansett... Hehe... Lykke til!
Eplebiten Skrevet 21. november 2011 #9 Skrevet 21. november 2011 Dere som har blitt igangsatt, var dere moden da? Var på overtidskontroll idag, 8 dager over termin, og er ikke moden i det hele tatt. Merker jeg gruer meg veldig til fredag og håper virkelig det skjer ting av seg selv før den tid.
kosemæ Skrevet 21. november 2011 #10 Skrevet 21. november 2011 Jeg har blitt satt i gang med begge mine 2, og de fødslene var svært ulike selv om metoden for igangsetting var den samme. Førstemann kom ut med hodet på skrå, og var nok feilinnstilt hele veien noe jeg ikke tror hadde med igangsettelsen å gjøre. Lang og utmattende fødsel. Siste gang tok de det rolig med pillene, fikk 2 stk med noen timers mellomrom første dagen, og på kvelden begynte jeg å få tak som vonde menssmerter. Varte slik gjennom natten, men kunne gå rundt, spise og kommunisere. På morgenkvisten (3/4 døgn etter siste pille) gikk vannet, og på 1 1/2 time var babyen ute! Selve fødselen gikk kjempefort, og jeg var kvikk og frisk etterpå. Siste halvtimen var det litt vel voldsomt, men hva er vel en halvtime av livet? Synes i det hele det var en bra fødsel, og mye lettere å komme seg (både fysisk og mentalt) etter denne kjappe fødselen enn den første. Siden det hadde gått så mange timer fra siste pille var det muligens min egen kropps rier og aktivitet som styrte det hele, pillene var bare et middel for å få det i gang. Jeg grudde meg veldig til igangsettelse siste gangen pga forrige fødsel, men en annen gang ville jeg ikke legge så mye i om man blir igangsatt eller ikke. Jeg opplevde i alle fall det hele som trygt, godt kontrollert og absolutt "å anbefale" i den grad man kan si sånt om en fødsel:) Litt deilig også, å være sentrum i tilværelsen de timene man venter på at det skal starte, og gå rundt og vite at snart blir man mamma:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå