Gå til innhold

Er det vannet som går her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det begynte med at trusa og buksa blei våt, og jeg gikk ned for å skifte. Da var det litt utflod, men mest tynt vann så det ut til. Sitter på do og det sildrer sakte, men sikkert. Reiser meg opp, og der sildrer det en passe stor dam i gulvet. Tar på bind og det er halvfullt allerede etter 15 min. Ser at fargen er svakt gul. Det kommer ei dråpe i ny og ne, men hvis jeg presser på litt (ikke slik tissefølelse), så kommer det mer. Nå skal det sies at babyen står påfallende langt ned, og kanskje fungerer som en propp, og at det er derfor det nesten bare kommer hvis jeg presser litt forsiktig?

Har ringt føden, bare lurer på dette underveis...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...men det var det visst ikke:(( Eller her er historien...

reiste i går til sykehuset slik de ba om, etter at det hadde kommet en god del VANN på gulvet og i buksa. Hadde med et bind i tillegg som var gjennomvått. Jordmor luktet på det, og hun sa at det var ikke tvil om at det var fostervann og at hodet nå var skikkelig festet. Hadde ikke rier, men hadde noen sterke tak, og dette syntes godt på registreringa. Ble innlagt, og fikk velge mellom et vanlig rom eller på fødestue med en gang. Fikk også klyx, slik at jeg var klar til fødselen. Natta går og ingen rier kommer. Får beskjed om at jeg vil nok bli satt i gang dagen etter om det fortsatt ikke er skjedd noe.

I dag kommer både jordmor og lege for å ta prøver og for å sjekke at det faktisk var vannavgang (!). På ul vises masse fostervann, og at ingen av hinnene er sprekt. Får beskjed om at det må nok bare ha vært slim (!!), og at hodet ikke er festet - og at vi kan bare reise hjem....... uff, verden gikk jo i grus der og da, vi hadde jo gledet oss til å reise hjem med babyen! Forstår ikke at jordmor kunne si at hodet var festet og at det ikke var tvil om at det var fostervann... i dag kom hun og unnskyldte seg, og sa at hun hadde vært i tvil om at det var fostervann siden det ikke rant ut større mengder.

Skjønner ingenting av hva som kan ha kommet ut, det var jo alldeles ikke slimete, luktet heller ingenting, og var gjennomsiktig som vann, men en anelse lysegult. Går her hjemme igjen og venter fortsatt, den kommende storebror på 4 år ble kjempelei seg, og hele familie- og venneflokken maser om hva som skjer... huff:(

Men livmorhalsen var i det minste helt avflatet, så det kan kanskje skje noe snart allikevel.... termin på onsdag..men hadde ingen åpning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...