Lavendel29 Skrevet 20. november 2011 #1 Skrevet 20. november 2011 Lurer på om dere fortsetter å ta folat etter 12.uke? Skal til legen i uke 14 og spør henne da, men tenkte å sjekke med dere først og!
Briskeby Skrevet 20. november 2011 #4 Skrevet 20. november 2011 Tar til glasset er tomt,og da er jeg vel i uke 16. Sånn i tilfelle litt feilberegninger i svangerskapslengden:-)
nyttårsprins Skrevet 20. november 2011 #5 Skrevet 20. november 2011 Om du tar folat lengre enn de tre første månedene er det ikke farlig. Men det har heller ingen funksjon, så du gjør selvsagt som du vil. Det viktigste er å ta folat før man blir gravid og de første tre månedene for å forebygge utviling av ryggmargsbrokk. Etter de tre første månedene er ryggmargen ferdig lukket og ikke lenger mulig å påvirke.
Lavendel29 Skrevet 21. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 21. november 2011 Takk for svar alle sammen
Tregodegaver Skrevet 28. februar 2012 #7 Skrevet 28. februar 2012 Fikk anbefalt av ei jormor på sykehuset å ta det hele graviditeten. Hun sa det var det beste ifølge den nyeste forskningen på det. Legen min var helt ukjent med dette, men sa at det ikke skadet. Har ikke vært like flink etter første trisemester. men tar det av og til fortsatt.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #8 Skrevet 28. februar 2012 Jeg har hørt det kan forebygge svangerskapsforgiftning, og at det kan være gunstig for utviklingen av barnets hjerne. I andre land, som Danmark, tas det vel lenger enn 1.trimester? Har også hørt at det kan forebygge kvalme, men noen blir jo også dårlige av folat.. Kan uansett ikke skade, da det er et vannløselig vitamin?
karen83 Skrevet 28. februar 2012 #9 Skrevet 28. februar 2012 Fått samme beskjed som siste her Men at man bare trenger å ta halv dose da. Tar multivitaminer hver dg her og de er det folat i,skader jo ikke likevel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå