Gå til innhold

Hvor mye bevegelse uke 29+2?

Anbefalte innlegg

Gjest Hippo ღ
Skrevet

Hvor mye bevegelse skal man kjenne nå ca?

Jeg kjenner han når jeg slapper av. Men det er ikke plagsomme / vonde bevegelser. Og er jeg aktiv, så merker jeg ikke noe til han.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i uke 28 nå, å kjenner masse liv, uavhengig av om jeg er rolig eller holder på med noe. Å merker godt når hun har seg en dupp :-) Men det er jo veldig forskjellig hvor mye de rører på seg, disse små. Så om du kjenner noen kraftfulle fraspark nå og da iløpet av dagen, så har han det nok helt topp i magen :o)

Skrevet

Dette er vel igrunn veldig individuelt fra foster til forster. Noen beveger seg mye andre lite, begge deler er normalt.

Lillegutt i magen her er veldig aktiv, kjenner han så og si hele tiden. Det er av og til jeg lurer på om han faktisk sover, men vil tro at han beveger seg litt da også, og så er han blitt så stor at jeg kjenner de aller fleste bevegelsene hans. Nå er jeg 32 uker på onsdag, men han var like aktiv, om ikke mer da jeg var 29 uker. Da var det også harde spark og dult, nå er det mer dytting, strekking og større bevegelser.

Det viktigste er at du kjenner liv hver dag.

Skrevet

Hei hei:)

Jeg er akkurat like langt på vei som deg....

De siste dagene har jeg tenkt på AKKURAT det samme... Synes bevegelsene har blitt.... ikke mindre... men endret litt mønster hvis du skjønner?....

Men hver gang jeg holder på å bli hysterisk og ringe noen kommer et spark eller bevegelse.

Det som har hjulpet meg er at samboern også setter seg ned og kjenner. Når man har bestemt seg for at det er lite liv, så kjenner man det ikke selv om det er der ;)

Vet jo ikke om dette er normalt, men har det hvertfall på helt samme måte!

-J-

Gjest Hippo ღ
Skrevet

Tusen takk for beroligende svar :)

mikå: vet hva du mener. Jeg kjente masse spark i går kveld. Men de blir plutselig glemt, når jeg tenker på om han ikke skal bevege seg snart ;)

Men det er vel avhengig av hvordan de ligger også?

Skrevet

hei

jeg har termin samme dag som deg og mikå, jeg har dage som idag hvor jeg syns hun er konstant aktiv og jeg nesten blir støl av all den aktivitet og så imorgen kan hun være veldig stille med veldig få bevegelser,så jeg nesten blir bekymret og tenker når merkede jeg henne sist.

jeg venter nr 3 og merker at bevegelserne blir mere glidende en spark,merker også ofte hvordan hun ligger utenpå magen, så som regel kan jeg provokere henne til litt bevegelse når jeg blir bekymret.

mitt første barn var også veldig aktiv,men nr 2 var veldig rolig.

så der er vel bare forskjell på hvordan de ligger og deres personlighet.

så lenge jeg merker liv flere gange om dagen regner jeg med at alt er greit.

og ja merker henne best når jeg er i ro

Skrevet

hej igjen lurte foresten lige på om det kun er meg der blir helt stresset og samtidig litt deppa av alt den fødeprat på 3 trimester debatten når vi stadig har 76 dage igjen idag, jeg prøver å fokusere på julen og tænke at først deretter kan jeg fokusere på at fødslen nærmer seg hvad med dere?

Gjest Hippo ღ
Skrevet

hehe, jeg er ikke helt klar for fødeprat enda jeg heller ;) Tenker at det begynner jeg å tenke på etter jul. Heldigvis er det mye som skjer nå, så ventetiden blir ikke sååå lang :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...