Gå til innhold

har dere julekalender til de små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle lage kalender i år :) Han er jo egentlig litt liten til å skjønne det, men syns det er koselig å begynne med tradisjonen nå :)

Vi hadde kalender da vi var små, og så åpnet vi søskene hver sin dag.. tenker at det må bli sånn hos oss også når nr 2 kommer :)

Hva har dere oppi i så fall?

Jeg har foreløbig laget meg disse tankene:

- vitaminbjørner

- små lekebiler

- fargeblyanter

- playdo etc (deles opp i flere pakker)

- ---

trenger flere tips!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, og de er absolutt ikke for små når de er fylt 2 år :-) Alle våres tre minste har fått som 1 åringer også, og til og med da skjønte de litt av poenget.

Lekebiler har vært topp hos guttene, og det er jo så enkel å fordele utover også :-) Ang vitaminbjørner, så skal ikke barn under 3 år ha dette, bare sånn at du er obs på det (det tår på pakken). Våres har vær glade for kule sokker, hansker og sånt også, det kunne jo vært noe? Greit å venne seg til at også myke pakker finnes :-P

Skrevet

Jenta mi hadde julekalender i fjor - og skal selvfølgelig få i år også:-)

I fjor fikk hun lekekjøkken til bursdagen sin i begynnelsen av desember. I kalenderen fikk hun derfor kjøkkenutstyr - kopper, asjetter, kaseroller og panner - og lekemat. Det var veldig populært.

I år har jeg kjøpt mye på apoteket; de har utrolig mye forskjellig badeskum, badekonfetti, farge til badevannet osv. Lillefrøkna elsker å bade - så tror det blir stas. Har også kjøpt tannbørste, toalettmappe, refleks, truser, sokker, spenner/strikker - og litt godteri. Det ble litt dyrere enn jeg hadde tenkt, men samtidig har jeg stort sett kjøpt forbruksvarer - og ting hun trenger, som samtidid er litt stas. Jeg er veldig i mot å kjøpe masse ubrukelige småting som bare blir liggende å slenge, bare for å kjøpe noe...

Vet mange kjøper litt større duplo sett, og deler opp i små pakker - det er jo lurt!

Eller forskjellige aktiviteter, f.eks. tur i akebakken, bake pepperkaker, gå på kino, lage lyslykter osv osv.

Skrevet

ja, jeg så det med vitaminbjørner etter at jeg hadde skrevet det :)

Men kanskje de kan ta sånne omega 3 fisker - noen som vet? Vi får ikke i han tran, så tenkte at det hadde vært en lur måte å få det i han..

takk for tips :)

sokker og strømpebukser etc er aboslutt noe jeg skal ta med meg.. det har han allerede for lite av ;)

Skrevet

Duplo er også fint å dele opp i småpakker

Skrevet

Vi kjøpte slike omega 3 fisker, lillemor nekter også å ta tran.

Men; de lukter forferdelig, de smaker enda verre - og ligner iallefall ikke på fisk. Ikke snakk om at jeg fikk hun til å spise de;-)

Ikke en gang pappaen, som vanligvis spiser alt, klarte å få de ned. Så anbefaler ikke - dessverre.

Skrevet

Her blir det kalender for første gang på 2-åringen:)

Har kjøpt noen småting her og der.. har noen vaskekluter fra Disney (sånne små pakker man har vann på så blir det vaskekluter), noen små biler, gråtass film til lillejulaften, drikkeflaske, liten gravemaskin, en smurfeske, liten kjevle til den dagen vi skal bake pepperkaker.. det jeg kom på i farten.. har igjen noen småting.. har også kjøpt duplosett jeg skal dele opp..

Angående tranfiskene så fikk jeg ingen av ungene til å spise disse... har ikke orket å smake på de selv. Samboer sa de var helt forferdelige.. så det var 80kr jeg kunne brukt på noe annet! Synd de vitamin bjørnene ikke kan brukes. Noen som vet om det er pga av kvelingsfare at de har satt aldersgrensen, eller er det vitamininnholdet?

• 3 uker senere...
Skrevet

Fiskene smaker grusomt ja !! Men vitaminbjørner anbefales IKKE for barn under 3 år.

Skrevet

Glemte å skrive rosinpakker(sånne små),ballong,og kjeks.

Skrevet

leste ett tips her tidligere om noen som gav barnet klistermerker hver dag som h*n fikk klister på en plakat og den ideen likte jeg så har gjort det slik:)

laget ett juletre i stivt papir som henger ved siden av kalenderen og hver morgen løper junior på 2 år for å finne dagens klistermerke- er super stas! han går ofte bort å kikker og prater og fortelle om figurene iløpet av dagen. har valgt klistermerker av ting han kjenner og liker som tog, dyr, disneyfigurer etc.

da får han litt ekstra morro hver dag, ingen sukker og billig og greit for foreldrene;) synes han var litt for liten til sjokoladekalender og han får og har så mye generelt så falt for denne ideen.

var litt skeptisk i starten for tenkte det ble kjedelig men han er knall fornøyd:D

Skrevet

Ja, men har ikke kastet meg på pakkekalenderbølgen. Kjøpte sjokoladekalender til alle 3 gjennom Japan Photo. Hver har et bilde av oss selv på med navnet vårt på. De ble rett og slett kjempefine! Ser ut som om vi har lerretsbilder hengende på veggen ;-) 99,- pr stk. Passet perfekt!

Skrevet

Vi har Sing Sang-kort for julen. Har pakket inn hvert kort og hengt på kalenderen sammen med en pepperkake. Hver dag åpner han et kort og kommer inn i senga til oss. Så har vi en koselig adventsstund hvor vi (jeg) synger julesangen på kortet mens han studerer bildet og mumser pepperkaker. Etter jul pakkes kortene vekk og vi gjentar det samme neste år. Rimelig, koselig og han får en intro til mange fine julesanger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...