Gå til innhold

Råd mot hoste- forkjølelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

1 åringe vår hoster så fælt, det virker som om han ikke får opp slimet i halsen. Han snørrer også veldig stakkar. Han våkner av dette etter at han er lagt. Jeg har hodet høyere enn resten av kroppen når han sover. Han har ullundertøy på seg hele tiden, får i seg nok frukt for å få c vitamin etc. Og om en uke skal han begynne i bhg? Vi var hos legen for to uker siden og da lyttet legen på han og sa det var fint. Lurer på om jeg skal ta han til legen igjen i morgen.

Har ikke prøvd hostesaft, men har lest at man ikke skal gi det til barn under to år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd med saltvann? Vi har god erfaring med å dryppe nesen til junior med saltvann for å løse opp snørr, og han hoster også alltid mindre etter det. Vi sverger også til å bygge opp senga i hodeenden, men det gjør du kanksje allerede... Ellers må jeg innrømme at junior har fått bisolvon hostesaft om natta når han har hostet som verst (første gang var han litt under året og det var etter avtale med lege, men har brukt det siden også.....)

God bedring! :-)

Skrevet

Ja vi har prøvd saltvann, og det hjelper litt, men han gråter så ille at det blir like mye snørr igjen fort stakkar. Kanskje jeg skal ta han til lege så han kan vurdere hostesaft.

Fælt å høre på at han hoster.

Skrevet

Her bruker vi homeopatisk hostesaft. Kjempefint om det fungerer, og iallefall ikke farlig å gi... Du får kjøpt det hos de fleste homeopater og hos en del apotek.

Skrevet

Bør man ikke ha vært hos en homeopaut først før man evt bruker det til barn?

Skrevet

vår gutt på 15 mnd er også forkjøla fortida.. han får solvipect og saltvanssdråper... og siden han har slitt med å sove og vi har løpt maraton mellom rommene våres i natt har jeg i dag lufta dyna i vinduet og hatt det på vidt gap i flere timer... så det er kjølig der.. han slokna som en stein.. så er spent på om dette gjør susen..

tok likegodt en vask av rommet, det er sikkert litt mer i hodet det sitter for meg da, at jeg lissom vasker ut bakteriene :P haha

lykke til med lillemann ialle fall ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...