Gå til innhold

Gutten min på 12 år var hos frisøren i dag, hos lærling, og betalte 500 kr..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære HI.

Det er forskjellige priser på forskjellige frisørsalonger i forskjellige byer.

En klipp på Aker Brygge i Oslo er dyrere enn eks i Kongsberg.

En klipp i Trondheim er dyrere enn eks på Ørlandet osv osv osv

Du skriver jo ikke noe om HVOR du bor, noe som har mye å si for prisen.

En lærling som har gått videregående skole har 2 års opplæring i salong mens en som har gått privatskole har ca 3,5 års opplæring i salong.

Men på begge blir det til sammens 4 års opplæring og hvert åt blir delt opp som 1.års lærling (når duu starter) til 4.års/ siste års lærling.

En 1 års lærling har enten gratis eller veldig billig klipp pga den mangler erfaring og kunnskap, bruker mye lengre tid og trenger oppfølging.

En 4.års lærling er så og si ferdig, og klar for svennebrev. Den er like "rask og flink" som en faglært frisør og vil derfor være dyrere men likevel som oftest billigere enn en faglært frisør.

Noen salonger har egne lærlingpriser og så frisørpriser, andre har etter erfaring, eks junior og senior frisør osv osv

Som oftes går barneklipp opp til barnet er 10 år, deretter som vanlig klipp (dame eller herreklipp) mens noen salonger har egne ungdomspriser.

Tror ikke det vil ha noe å si å klage på prisen, annet enn at daglig leder vil være klar over at du er misfornlyd med prisen, men som kunde er det ditt ansvar å undersøke den. Hadde du vært misfornøyd med selve klippen, så kunne de tilbudt seg å gi ny klipp. Men du vil neppe få noe penger tilbake fra de.

Håper du kjære HI og alle dere andre ble litt klokere :-)

Og bare for informasjonens skyld - en frisør er en håndverker ;-)

Hilsen frisøren

Skrevet

Ekstremt dyrt. En klipp er en klipp uansett og skal ikke avhenge av mye eller lite hår. Får de som har veldig tynt hår avslag de da siden de med tykt må betale mer?

En lærling tjener selv ingenting og salongen har ikke lov til å ta mer enn halvparten av en klipp som en i lære utfører. Regner med at en klipp ikke koster 1000 kroner der til vanlig ...?

Skrevet

Dyrt! Betaler ikke 500,- når jeg klipper meg selv engang.

Skrevet

Svar fra Frisør :)

På vår salong koster barneklipp (tom. 10 år) 360 kr, uansett mengde hår osv. Vi har to lærlinger som det kan bestilles timer hos til redusert pris, den får man 50% avslag hos og den andre 20% avslag hos. Dette har med hvor langt de er kommet i lærlingetiden og nivået på det de gjør.

Hver Mandag har vi 'Barnas dag', da koster det bare 199 kr og klippe barn, uansett om man velger og gå til lærling eller ferdig utdannet frisør :) Da spiller vi barnemusikk og har gjerne noe ekstra godt vi serverer :) Det er kjempe koselig for både oss og ungene :)

Så alle unger og foreldrene er alltid veldig velkommen hos oss, spesielt på barnas dag :) Jobber i Hair Shop :)

Lykke til :)

Skrevet

Og foresten .. Frisører har faktisk 4 års utdanning !! Det er ett håndverk, hvorfor skal det være så mye billigere enn alle andre håndtverk?

Tips: Undersøk prisen før du bestiller time så slipper du å få deg en overraskelse.

Gå på små gatesalonger, de er ofte billigere enn salonger i kjøpesenter.

Skrevet

Håndverk eller ikke, 4 års utdanning eller ikke, det er stor forskjell fra frisør til frisør også. Noen frisører er elendige og jeg har rett og slett fått frisørskrekk fordi håret mitt ble fullstendig ødelagt for 3. gang hos ferdig utdannet frisør for 2 år siden! Prisene burde variere etter hvor dyktig frisøren er, som innen alt annet håndverk. Da ser vi hva vedkommende klarer og betaler deretter slik burde det vært for frisører også, kanskje flere kunne lagt litt mer ære i yrket sitt også.

Skrevet

Oi.

Betaler 120,- når min på 4 blir klippet. Hos faglært, 20 minutter fra Oslo sentrum...

Skrevet

Heisann, alle sammen, og takk for svar!

Da har jeg vært og snakket med frisørsalongen, og daglig leder var enig med meg. Hun som klippet hadde tatt seg grovt betalt, hadde visstnok betalt voksenpris med vanskelig frisyre (dyrere) for 12 åringen. Vanlig klippepris på barn var 270 opp til 13 år. Fra 13 år var prisen 350.

Jeg hadde betalt 500 for eldste, så hun hadde nok tatt seg for mye betalt også for lillegutt (410 kr). Fikk dessuten vite at hun som klippet ikke gikk som lærling lenger, og at man ikke alltid får avslag dersom lærling klipper. Dersom førsteårslærling klipper får man halv pris, men ikke hos de som har mer erfaring. Dette varierer fra salong til salong. Jeg fikk meg en vekker i alle fall, for jeg har alltid trodd at man får rabatt når det heter lærling, men slik er det altså ikke bestandig.

Jeg fikk imidlertid 370 kr tilbake, og har da betalt 270 per barn, slik prislista sier. Og dere som mener jeg skulle sjekke prisen først, vi har benyttet denne salongen i flere år, men aldri opplevd liknende. Det at de krevde mer betaling pga eldste hadde mye hår var noe som ble presentert av frisøren først ved oppgjørets time. Det ble ikke informert på forhånd.

Nå er jeg fornøyd, og takker alle for støtten!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...