Gå til innhold

Barnehagesøknad!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skriver man som ønsker oppstarts dato?

Er det 1.august eller 18.august(skolestart dato)?

De fleste sier bare sett opp 1.aug. Men tenker litt på om at vi får plass fra 1, men samtidig skal ha feks ferie i august.

Hva da?

Har sett at noen sier at man må ta plassen sin med engang, men august er jo fremdeles en ferie mnd for noen!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg setter opp 15. Som oftest lar det seg avtale nærmere med barnehagen. August er avsatt som tilvenningsmåned i barnehagene, og de er ofte fleksibel med oppstartsdato. Er jo ikke bare bare om alle nye ønsker å starte 1. aug.

Gutten min begynte 15 aug. Og jeg er jammen ikke sikker på om vi betalte for august.

Skrevet

Som regel må man starte i barnehagen 1 mnd etter oppstartsdato, men de fleste barnehager er ganske fleksible med dette, særlig på starten av barnehageåret.

Skrevet

Finnes det en "offisiell" startdato?

Skrevet

hei!

jeg ser at det står 22.08.11 i nicket ditt, så da går jeg ut i fra at det var da nurket ditt kom. Jeg vet desverre ikke svaret på spørsmålet ditt, men lurer selv på noe ang samme tema. Er det sånn at en bør søke nå? og hvordan søker man? henter man et skjema et sted? min lille gutt ble født 17 august:)

håper noen vet:)

Skrevet

Søknadsfrist er 1. mars og det søkes elektronisk. Søknadsskjema finner du på kommunens sider.

Skrevet

Kan kanskje presisere at det er 1. mars i de aller fleste kommuner. Enkelte kommuner har andre søkadsfrister, men det finner du opplysninger om på din kommunes sider.

Hvis du bor i en kommune med mangel på barnehageplasser kan det lønne seg å søke tidlig. Da ventelistedato(datoen du søkte) teller for opptak

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...