Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter å tenker på å gi sønnen litt velling på kvelden. Jeg ammer, så tenkte å pumpe, og gi flaske.

Han har sovet veldig godt på natta tidligere, men nå har han begynt å våkne oftere fordi han trenger mer mat. Kan hende det Er egoistisk av meg, men tenker kanskje han sover et par timer lengre..

Men er det bare litt grøtpulver man tilsetter i melka da? -eller er det noe å få kjøpt som heter velling?

Han er snart 4 mnd forresten :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei! velling er egentlig grøt i melk tror jeg..MANGE som lager det sånn ;) men du kan få kjøpt egent velling pulver også:) har bare fra 12-15 mnd i Norge..men i svergie så har de til litt mindre:) samme hvem av måtene du velger..er velling uansett;) "tynn grøt" ;) bare det at folk begynte med grøt i melk/vann først;)

Skrevet

I Sverige får du kjøpt velling fra 6 mnd, så fra 4 mnd lagde jeg selv. Jeg brukte 4 mnd Nestlegrøt i flaske med mme. Begynte litt forsiktig med et par skjeer grøt og økte på til en skje mindre grøt enn mme. Siden du skal bruke mm blir det 6 skjeer grøt til 210 ml. Men dette er hva jeg gjorde. Noen lager velling kun på vann. Det som fungerte flott her var at jeg ga velling om natta... Men jeg skal være litt forsiktig med å anbefale det... Sønnen min er snart 11 mnd og får fremdeles velling om kvelden.

Skrevet

Jeg har kjøpt Hipp maisvelling fra 6 mnd på Coop Obs!, så det er mulig å få det i Norge, men er dessverre få butikker som har det.

Skrevet

Hei El1!

Jeg kjøpte maisvelling 6 mnd i Sverige, men har ikke begynt å bruke den enda, da minsten bare er 5 mnd. MEN... han har jo fått grøt siden 4 mnd, og det funker jo fint, så tror du jeg kan gi maisvellingen nå?

Og hvordan bruker man vellingen egentlig? Altså til hva slags måltid?

Han får grøt på kvelden, resten av dagen ammer jeg. Når passer det å gi velling? Og siste spm, hva slags tut bruker man på flaska til velling? Bruker Avent flasker.

Hehe, sorry, nå spør jeg som om du skulle vært en velling ekspert her, men om du ikke vet kan det jo hende andre vet :-)

Skrevet

holle har grøt som kan brukes som velling, fra 4mnd.

Skrevet

Jeg er selvutnevnt vellingekspert ;) Jeg synes du kan gi maisvelling. Husk at mais ikke metter så godt som havre osv men det er jo mildt for magen. Jeg forsøkte gi maisvelling da han var 5 mnd men hadde gitt bare ris før så han likte ikke mais så vi måtte bruke havrevelling isteden. Jeg har alltid gitt velling som siste måltid, syntes det ble mye grin av grøtmåltidet i høystol rett før legging, så vi koser oss med en flaske som jeg gir litt på fanget og litt i senga. Da snur han seg rundt og sover. Også ga jeg det på natta før, for da holdt det med ett måltid. Vi har også brukt velling mye på tur, veldig enkelt i forhold til grøt, skål, skje og gris. Noen ganger får han også velling til frokost. Jeg har ikke avent, men på mine flasker er tut 1 nyfødt, 2 fra 3 mnd, 3 fra 6 mnd og 4 for tjukkere væske (velling).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...