Mamiroseline Skrevet 19. november 2011 #1 Skrevet 19. november 2011 Har dere kommet langt i utstyrs-shoppingen? Når var dere ferdig med alt? Når "anbefales" det å være ferdig med alt? Jeg reiser på juleferie den 14. Desember, og er ikke hjemme igjen før jeg er 35 uker. Bør jeg få ferdig det meste til da? Er kanskje ikke så greit å stresse på slutten?
Dini Skrevet 19. november 2011 #2 Skrevet 19. november 2011 Her har jeg kun vippestol (som ikke er et must),klær + apotek varer igjen (har noen prøvevarer som kan holde den aller første stunden, som bleier, våtservietter, a-creme, kuldekrem, olje til badevannet, ammeinnlegg +++) Har egentlig mye klær for de første 6 mnd, men føler jeg mangler noe hele tiden. Har termin i beg av ferbuar selv. Det er mange som venter til de siste månedene før de gjør seg ferdig, noen venter til permisjons-start for da har de mye tid til overs. Her går jeg sykmeldt og er rimelig lei allerede, så da er det ut på handletur når lønningene kommer =)
Dini Skrevet 19. november 2011 #3 Skrevet 19. november 2011 ps vi har fordelt alle de store utgiftene (seng, stellebord, kommode, bilsete, vogn ++ ) over noen måneder, så det ikke skulle bli så dyrt med alt på en gang =)
Mamiroseline Skrevet 19. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 19. november 2011 Så heldig du er som har fått alt på plass. Begynner å stresse skikkelig jeg også nå, slik at jeg slipper det når jeg er høygravid. Men jeg finner liksom aldri den perfekte vogna, eller det perfekte stellebordet. Skal i allefall prøve å få det meste på plass før jul :-) Har du handlet mye i str 62? Så gøy at du også skal ha i begynnelsen av februar, jente eller gutt ?
Trollmora86 - to fine gutter Skrevet 19. november 2011 #5 Skrevet 19. november 2011 Vi har vel det meste på plass. Mangler kun dunpose til bilstolen, og det er ikke et must heller, kun veldig praktisk. Ellers så har vi vel det vi trenger for den første tiden tror jeg. Har alt av klær i str 56, og halvparten av det vi trenger i str 62. Har sagt til familie at vi ønsker oss klær i str 68 til jul, så da får vi nok litt i den størrelsen også, og da har vi jo nesten alt av klær det første halvåret. Så har jeg sikkert lyst å shoppe litt klær underveis også. Ble vel ferdig med innkjøpene i uke 34 tror jeg det var. Nå er jeg 36+3. Greit å slippe å stresse med sånt siste tiden synes jeg. Nå kan jeg begynne å konsentrere meg om julegaver.
Dini Skrevet 19. november 2011 #6 Skrevet 19. november 2011 Var litt heldig med vogna, selv om noe der var uheldig også Min mor betalte vogna for oss, og TO uker senere var den på tilbud til 2200 kr mindre.. Ikke mine penger, men likevel surt... Jeg er hvertfall rimelig glad til for at mesteparten er på plass, bekkenløsning, ryggplager og sånn er ikke akkurat behagelig å løpe rundt med nå nærmere slutten hvertfall :/ Jeg har valgt simo kombi (vogn) rett og slett fordi jeg liker vogner med 4 hjul, som kan vugges (vugge ungen i søvn), kan drasse den med i skog og mark (ikke ekstrem-terreng, men litt bedre enn kun asfalt..) og fordi jeg liker den type vogn. Jeg er ikke av den shoppingsenter-typen, så behøver ikke vogn om jeg evnt skal dit. Og stellebord fant sambo på finn.no. Men er sånn man kan ta av bakerste del, så det ikke ser ut som et stellebord når ungen er stor (ungene forhåpentligvis =)) Jeg ville satset på å ha det meste klart, hvertfall det mest nødvendigste, ca 4 uker før, man vet jo aldri når ungen kommer. De har jo sin egen vilje;) Her har jeg ca 15 bodyer i str 56 og 62 + ca 8 strømpebukser i 56 og 62 og noen dresser (natttøy, dagdress og utedress), sparkebukser, bukser og gensere+ noe klær i 50. Og noen få plagg i 68 og 72. Noe av det er arvet =) Her så vet jeg ikke hva kjønnet kommer til å bli. Legene har tippet på jente, så vi får bare vente og se =) Hva med deg da?
Mamiroseline Skrevet 20. november 2011 Forfatter #7 Skrevet 20. november 2011 Hm.. Jeg har tenkt på det med bilstol. Trenger jeg bilstol når jeg ikke har bil? Så man bør faktisk kjøpe et sett med klær i str 62 før babyen kommer? Kanskje lurt det. Er jo så "kjipt" å skulle ha baby rett etter jul, man vet jo ikke hva man får i julegave! Hihi! Ja det var julegaver ja, håper jeg blir bittelitt fritatt for julegaveshopping i år.
Mamiroseline Skrevet 20. november 2011 Forfatter #8 Skrevet 20. november 2011 Det er surt! Jeg er så redd for å gjøre akkurat samme tabben. Å kjøpe alt jeg trenger nå, også kommer ting på tilbud etter jul. Jeg har også tenkt litt på simo, men de er da så tung og svær. Jeg er ikke noe turmenneske, så jeg tror jeg skal gå for en lettere vogn. Tenker litt på Emmaljunga City Cross eller Emmaljunga Nitro City Jeg har litt lyst på stellebord som har kommode under. Så jeg får oppbevart mest mulig der. Skulle gjerne hatt vegghengt stellebord på badet, men jeg har flisvegger. Så da må jeg kanskje ha stellebordet på soverommet. Det er jo gøy å kunne kjøpe litt av det første tøyet selv. Når ungen blir såpass stor at den trenger 68 og 72 så er det kanskje greit å få kjøpt noen billige "sekker" med klær som er brukt. Eller arve noe. Så kan man heller bruke pengene på å kjøpe skikkelige dresser etc Jeg har vært på 4 ultralyder, og på alle viste dem jente. Lege sier også at hun har typisk jente-hjertelyd. Nå har jeg jo ca alt sammen i rosa, strikket teppe i rosa, og lager scrapbook i rosa... Så jeg får problemer hvis det blir gutt, hehe!
Dini Skrevet 20. november 2011 #9 Skrevet 20. november 2011 De var på tilbud nå (vognene altså) fordi de bytter ut de gamle modellene med de nye =) Fikk tilbud om å bytte til 2012 modellen, men jeg likte ikke den typen, så da ble det 2011 modell på meg =) Men tilbud på klær og sånt regner jeg med kommer i romjula/rett etter jul, januarsalget =) halv pris av halv pris og det der Nei, hvis du ikke skal ut på tur, så behøver du jo ikke en sånn vogn =) Stellebordet mitt har kommode under, men det er ikke klesplass der syns jeg, men der skal jeg ha f.eks. bleier, stelleproduktene og sånne ting som er greit å ha i nærheten =) Har egen kommode til klærne. Både stelelbordet + kommoden står på rommet. Jeg liker ikke kjøpe brukte klær, syns det er veldig greit å arve klær for da vet jeg hvor de kommer fra. Men sikkert litt vanskelig om man ikke har noen venninner og ei heller noen familie med små unger som har tatt vare på det. Jeg har vært på 5 ultralyder, og skal på en til nærmere jul. 2 av disse ultralydene har de sjekka kjønn, og begge trodde jente, men ville som sagt ikke si noe sikkert. Så derfor tør jeg ikke kjøpe inn noe rosa =) Får heller få litt rosa i gave når ungen er født om det blir jente =) Stoler ikke helt på ultralydene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå