Gå til innhold

noen råd?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei.

jeg lurer egentlig på hvordan man kan finne ut av hvem faren er? og hvor lang tid det tar føre man får svar osv..

er ikke så langt på vei, og regener med at jeg ikke finner ut av noe får fødselen, men det er jo kjekt og vite..

jeg har fortalt de to gutta at jeg er gravid og at det er mulighet for at det er en av dem, den ene reagerte med sinne sa jeg skulle ta abort med en gang, har alerede enn sønn på 5 år med han, han sa han nekta og stille opp og da kunne jeg bare skrive far ukjent, mens han andre ikke trudde meg føre her om dagen.. noen som har vært i samme situvasjonen? noen råd om hva jeg kan gjøre ang de mulige barnefedrene?

Fortsetter under...

Har desverre ikke noe fasit på hvor fort du kan få svar på farskapstest. Men det tryggeste for barnet er å ta det etter at den har kommet ut. Tror det går veldig fort fra prøven er sendt til du får svar.

Du har jo vert flink som har fortalt det til begge "ferdene" det er tøft av deg! Og han du har barn med allerede som ble sint, kan jo bare takke seg selv iom. at han har frivillig hatt sex med deg uten prevansjon. Er liksom det som er hele poenget fra naturen sin side at når sær kommer inn i kjeden, så skal det gjerne bli barn... kanskje han bør sendes på et sexual kurs ;) Eller så bør han gå og strilisere seg, om sex her og der er noe han badriver uten at det skal bli konsekvenser av det.

Lukke til iallefall!

• 2 uker senere...

Du må på nav å fylle ut begge navna på hvem som er far til barnet, og da krever nav en dna test som de betaler for. Når barnet er registert i folkeregistere og nav har fått dokumenter fra sykehuset så får du et "kit" til å ta dna test med, den tar du med til legen, så tar de på deg og barnet + fedrene. de kan bli med deg til legen eller ta hos sin egen. Det tok ca 4 uker fra jeg var hos legen til jeg fikk svar i posten. Det eneste du betaler for er legetimen din, resten betaler nav. Eller så kan du ta privat dna test, men det koster 2000 kr per pers, altså blir det da 4000 kr for deg for du må også ta. Dna testen du får i posten er bare sånn svamp de tar inne i kinnet ditt for spytt :)

Det er tøft å ikke vite hvem som er faren til den lille du har i magen, men det går seg til! Håper du har venner og familie som støtter deg!

Annonse

• 3 uker senere...

ei jeg kjenner tok blodprøve for å finne ut akkurat å langt ho var på vei i forhold til hcg hormonet i blodet. det kan de måle ganske nøyaktig iforhold til svangerskapslengde før uke 12 såvidt jeg forstod. og da kan du og gynekologen finne nøyaktig dato for unnfangelse..

på den måten kan du trygt finne ut hvem som er far før ungen er født og det er ikke farlig :)

(kommer jo veldig ann på å langt du er på vei.. men dette kan du uansett diskutere med fastlegen din :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...