Gå til innhold

Halsbrann!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, holder på å brennes opp i halsen. Uansett hva jeg spiser eller drikker kommer halbrann og det er ingen ting som hjelper..

drikker melk, spiser link tabletter, drikker gavizon eller hva det nå heter, holder på å bli gal..

Vi er heldigvis bare 10 uker unna før vi får hilse på gullgutten. Gleder meg sykt til han kommer og alle plagene forsvinner..

Jeg trenger gode råd:O)))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har øsofagitt, noe som gir kronisk halsbrann om jeg ikke går på medisiner. Men jeg fikk i hvertfall beskjed av legen at jeg absolutt IKKE måtte drikke melk. Det lindrer bare kortvarig, - og gir større problemer etter en stund da melken omdannes til syre i magen.

Du kan forsøke med Zantac, - men det er lurt å avklare med legen først før du tar noe medisin når du er gravid. Jeg fikk hvertfall bruke det sist, da jeg ikke gikk på medisinene jeg går på nå. Syntes brusetablettene virket mye bedre og raskere enn vanlige tabletter. Dessuten var det ikke dårlig smak på dem.

Du kan også forsøke å drikke farris naturell med litt eplejuice. Det høres ut som om det har motsatt effekt, men fungerer på mange. Saltet i farris binder væsken bedre i magen, og kan hindre for mye syredannelse.

Hev hodesiden på sengen ved å putte noen klosser under. Da slipper du å ligge på en stabel av puter, noe JEG i allefall syntes var skikkelig ubehagelig.

Unngå sterk eller krydret mat, brus og sjokolade! (Altså alt som riktignok er godt...) Og pass på at du ikke spiser for nært opptil leggetid.

Lykke til!

Skrevet

Prøv og kutt ut melk og bruk Gaviscon. Kansje Gaviscon hjelper da. Vist du drikker melk da og da klarer ikkje Gaviscon og forebygge.

Skrevet

Jeg prøvde meg fram med spise litt mindre og heller hyppigere måltider. Brus, juice og sterkt krydret mat unngår jeg. Spiser mer youghurt enn før. For min del har det blitt mye bedre! Håper du finner noe som fungerer for deg:)

Skrevet

lovehearths e d eneste som funke for min del.. ingenting anna..

Skrevet

Lovehearts er gull!

Skrevet

Rød Julebrus ble min redning. Var et tips fra ei på en tidligere link her.

Det høres egentlig ekkelt ut siden brus var noe av det som ga meg halsbrann, men måtte prøve.

Det er mye kullsyre i den, så må ofte rape og da fikk jeg en følelse av at halsbrannen kom tilbake, men var vekk igjen så fort man får ut rapen, hehe.

Har prøvd alt mulig jeg også, loveharts funket bare hvis jeg spiste de konstant, så blei ganske mange pakker om dagen.

Det samme med også en del av apotekets diverse hjelpemidler.

Så godt vi er midt i julebrussesongen ;) Har prøvd både borg, grans og ass. Og de har samme effekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...