lillespire08+10 Skrevet 19. november 2011 #1 Skrevet 19. november 2011 Jenta mi er drøyt ett år, og jeg ammer 1-2 ganger om dagen. Tenkte å gi meg snart egentlig, men syns det er litt trist også! Fordi dette blir siste gangen... hva med dere andre?
Indigo 08-10-13 Skrevet 19. november 2011 #2 Skrevet 19. november 2011 Ja, hver kveld inne på barnerommet før legging. Gutten er litt over 14 mnd. Skal ihvertfall holde ut en mnd til...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. november 2011 #3 Skrevet 19. november 2011 Nei! Her kjørte vi full puppeavvenning, både dag og natt, rett etter 1-årsdagen til lilleloppa. Syntes det var veldig koselig å amme så lenge, men fikk litt nok til slutt;) Deilig å kunne spise/ drikke det man vil, slippe amming på natt osv hehe:)
74skytte Skrevet 19. november 2011 #4 Skrevet 19. november 2011 Uff, ja. Er veldig lei. Ammer kun på natta for å få sove. Vet vi må ta en jobb og noen netter for å slutte, men orker det ikke, da jeg er altfor trøtt og sliten om dagen (og natta). Fins det noen lettvint måte og slutte på? Er 13,5 mnd.
togutter-08og10 Skrevet 20. november 2011 #5 Skrevet 20. november 2011 Jeg hadde kun melk i en pupp fra han var 8 md og fra han var 10 md så trappet jeg ned (begynte å jobbe litt) og sluttet helt da han var 11 md. Vi skulle i et bryllup en flyreise unna så det var viktig for meg å avvenne før barnevakt skulle ha han en hel helg. Ellers hadde jeg nok holdt på litt til.
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 20. november 2011 #6 Skrevet 20. november 2011 Ammer fremdeles her også. Jenta mi er 13 1/2 mnd gammel og skal fremdeles ha pupp på natten og ca 2 ganger daglig. Ikke lenge igjen tror jeg for merker stor nedgang mtp produksjonen. Er litt igjen så er mest for kosen:) Tenkte å prøve å avvenne henne om natten iallefall(hadde planer om det for noen uker siden,men sykdom ødela det for å si det sånn). Er mitt siste barn så merker at jeg vil ha en baby litt lenger. He he men nå er det snart slutt:)
Sumsar Skrevet 20. november 2011 #7 Skrevet 20. november 2011 Snuppa får fremdeles pupp og koser seg veldig med det. Hun er snart 20 måneder. Jeg ammer ikke om natta lenger, det ble til slutt for slitsomt, men det første vi gjør når hun våkner er å kose litt i senga vår med amming og skravling. Ellers får hun når hun har lyst på, noen dager ikke noe og andre dager flere ganger i løpet av dagen.
Mammahjertet <3 Skrevet 22. november 2011 #8 Skrevet 22. november 2011 Lillegull på 15 måneder får fremdeles en liten skvett stort sett hver dag. Jeg prøver å kutte enda litt mer ned, men tar det veldig gradvis. Spesielt nå som hun er syk lar jeg henne kose seg litt og være baby. Hvis du gruer deg for å slutte så er nok en veldig gradvis nedtrapping best for både deg og den lille. Det er jo veldig kos og ro med ammingen Hvis du ønsker det er det jo ikke noe i veien for å amme noen mnd til.
guggu Skrevet 22. november 2011 #9 Skrevet 22. november 2011 Snufs- har akkurat avvent. Tror det var værst for mor.... Frøkna er nesten 22måneder. I september ble hun dagavvent og har etter det puppet morge, kveld og fri tilgang på natta men lørdags morgen var siste skvetten :-( Syntes det var greitt når hun ikke skulle ha på dagen mere, var nesten flaut når hun var så stor og vi var ute av huset
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 22. november 2011 #10 Skrevet 22. november 2011 Interessant lesing. Innom fra småtroll 0-1. Jeg trudde omtrent jeg var den eneste som fortsatt nattammet i en alder av 9 måneder. Helsesøster mente at dette trengte han ikke lenger så det måtte vi bare slutte med (7 mnd). Det er ikke helt frivillig fra min side, fordi jeg jobber fullt nå og det hadde vært fint å få sove litt mere. Men gutten tar ikke flaske/mme og jeg har fått det før meg at han trenger det (er litt småspist). Ammer også når jeg er hjemme (morgen, middag, kveld), men gleder meg til det er over for denne gangen altså. Planen er å trappe ned nattamminga (har allerede vent ham til å sovne uten hvertfall), og så håper jeg han vil like vanlig melk så vi kan slutte helt før han begynner i barnehage (1 år).
Rose04 Skrevet 22. november 2011 #11 Skrevet 22. november 2011 Mini her er 11 mnd og jeg ammer 2-4 ganger i løpet av dagen og 2-3 ganger i løpet av natta..hehe :-) Synes det bare er koselig, men nå som jeg skal begynne å jobbe holder vi på å kutte ut nattamming og kun ha kvelds- og morgenamming og mulig litt på dagtid i helgene og da jeg jobber kveldsvakt. Regner med at jeg ammer til litt over året. :-)
b77h Skrevet 24. november 2011 #12 Skrevet 24. november 2011 Jeg nattammet også frem til ca 15mnd...trappet ned etter det. V 17 mnd fikk hun fortsatt ca 4 ganger til dagen. Trappet ned ett og ett måltid med ca 3 ukers mellomrom. Sluttet m morgenpuppen da hun var 18,5mnd og jeg begynte på jobb. Nå er hun 21 mnd og har fått litt pupp etter kveldsmaten - og før tannpussen. Har vært en koselig og rolig stund for oss begge. Noen ganger sier hun "godt" og noen ganger får jeg et smellkyss, hehe ;-) Nå er det nesten ikke mer melk igjen, og mange kvelder får hun ikke, uten at det er noe problem. Slutter nå snart, men er gla for å ha kunnet amme så lenge. Tror det er bra for både det fysiske og psykiske. Og greit å avslutte så gradvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå