Gå til innhold

Hjemmelaget gaveeske, med hjemmelaget konfekt til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde du blitt glad? Har akkurat fått teken på gavepyramider, og tenkte jeg kune ha konfekt i cellofan i eskene, og gi bort til venner. Og som ekstragave til de nærmeste. Hadde du blitt glad for det, eller blir slikt stående å støve ned og kastes? Konfekten er av typen sarah berhard, fylte sjokoladehjerter med karamell, smørkrem eller trøffelkrem, oreokonfekt, issjokolade. Ikke laget av klisne barnehender, de syns hele konfektgreia mi er kjedelig (men merkelig nok spiser de den med glede).

Skrevet

Send til meg, jeg blir kjempeglad :)

Skrevet

Hvis du vet at de liker slike ting, så go for it!!

Her hadde konfekten blitt spist (av mannen) med gaveesken hadde nok blitt kastet etterhvert...... Jeg er ikke så glad i sjokolade, men heldigvis er de andre i huset det. Så her i huset hadde slike gaver vært populære.

Skrevet

Jeg hadde blitt velig glad for en slik gave:-)

Skrevet

Hadde blitt veldig glad. Vi er glade i konfekt!

Men ikke forvent at vi skal spare på esken......

Skrevet

Dette hørtes ut som en hyggelig gave. Jeg hadde blitt glad og gaflet i meg konfekten. Emballasjen hadde jeg nok kastet.

Skrevet

JEg hadde blitt veldig glad for en slik gave. Heller det enn noe jeg absolutt ikke har brukt for og som blir puttet lengst bak i et skap.

Skrevet

Jeg og vil ha!

Men vil gjerne ha oppskrift og om du har lett tilgjengelig ;)

Skrevet

Ikke for å virke kjip men det høres ut som en typisk kjerringgave. Ville heller hatt en billig flaske vin.

Skrevet

16.55 her

Er ikke alle man kan gi alkohol til heller da!

Hjemmelaget gave er 10 ganger mere verdt enn ei simpel flaske vin!

Skrevet
Skrevet

Ville blitt veldig glad for å få noko slikt!:) Mykje betre enn å få eit kvart dill berre for å få noko. Heimelaga konfekt viser jo både at du tenker på vedkomande (sidan du gidder bruke tid på å lage noko sjølv) og du sparar miljøet (konfekta blir vekke, dill og dall havnar fort i søppla).

Synest det var ein kjempegod gåveide!:D

Skrevet

Fantastisk fin gaveidè HI:) Jeg hadde blitt veldig glad om jeg fikk noe sånt under treet:)

Skrevet

Den var tøff da!

Mulig jeg stjeler ideen...

Skrevet

Jeg har samme plan som deg. Bortsett fra hjemmelaget eske/innpakning.

Er mange som blir glade for sånt. Det er en typisk gave til de som har alt. Da er det kjekkere å få noe en kan spise, evt drikke. :)

Skrevet

Jeg hadde blitt kjempeglad for en slik gave!

"Heller en billig flaske vin", du liksom..! Kjipeste jeg har hørt.

Nei, mye heller en slik hjemmelaget gave, spesielt hvis du er flink til det!

Skrevet

Jeg hadde blitt glad! Og jeg er typen som gjemmer på eske og emballasje om den er fin :):)

Skrevet

Esken hadde nok blitt kastet etter en stund, men det er en super julegave likevel. Den gjør seg godt på godtebordet, og innholdet blir definitivt satt pris på :)

Skrevet

Jeg hadde blitt glad for gaven, men for meg hadde den støvet ned om ikke noen andre i huset hadde likt den. Vi får mange konfektesker i huset hvert år av ulike slag, men de støver ned og ender til slutt i søppla. Ungene liker bare noen få av sjokoladene, det er de få bitene jeg også liker så de er det kamp om. Men resten, som er nesten alt finner veien i søpla desverre. Har prøvd å siifra at vi ikke spiser konfekt og at vi blir mer glade for en plate vanlig melkesjokolade istede. Men vi får konfekt i massevis fordet desverre.....

Men mulig den hadde blitt spist om den var hjemmelaget og ungene likte den, men tviler vel kanskje litt desverre. Men jeg syns det er veldig koselig å få hjemmelagede gaver uansett.

Skrevet

Konfekten jeg lager er veldig barnevennlig, oreo er jo en innertier, ellers er det meste laget på melkesjokolade eller andre milde smaker. Liker selv best rene produkter, og putter aldri chili, appelsin, cognac, mint eller annet dill i. Enkelte oppskrifter er det litt kaffe eller kanel i, ellers består konfekten av sjokolade, fløte, vaniljesukker, nøtter i noen og litt smør eller delfiafett, stort sett. Og brente mandler, og kanskje seige juletrær eller stjerner.

Setter igang med konfektlaginga nå i dag, så får jeg bare håpe at det blir noe igjen til mottakerene, gubben kommer hjem fra øvelse i dag, så det spørs om jeg ikke må beregne doble porsjoner ;-)

Skrevet

Jeg hadde blit meget glad, både for konfekten, tanken på at du har laget og brukt masse tid på meg, og for at det er en god motvekt mot det matrialistiske forbrukssamfunnet vi har skapt her i vesten. Veldig god ide!!!!

Skrevet

Jeg hadde blitt kjempeglad for sjokolade/konfekt. Vin hadde blitt gitt videre eller blirr stående i skapet til den ble kastet. Absolutt ikke alle som vil ha vin, nei...

Jeg ga vekk et stort glass med hjemmelaget konfekt et år. Da vi kom på besøk 2 juledag var glasset nesten tomt. Da vet du at har gitt en gave som slo an:)

Skrevet

Jeg ville blitt veldig glad for slik.

Men det er da altfor tidlige å lage det nå???

Skal du gi det bort i gave, bør det være mest mulig ferskt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...