Gå til innhold

Hvilken vogn skal dere ha?

VÅREFØRSTE

Anbefalte innlegg

Synes det er kjipt at det ikke er like stort utvalg i tvillingvogner som enkeltvogner, men sånn er det nå bare. Noen som har gode erfaringer med ulike merker? Jeg har sett en del på Bugaboo Donkey. Veldig praktisk, men litt dyr. Hjelper at de kan ha den til de er 4 år. Får låne mye annet utstyr, så kan heller bruke litt penger på vogn. Viktig å være fornøyd med den;)

God helg til alle!

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt drømmevogna, en sandfarget Easywalker duo:-) Aner ikke om den er bra, for har ikke prøvd den enda, babyene mine kommer ikke før i februar. Men leste mye på nettet på forhånd, og fant ikke en eneste negative omtale av vogna, så da må det jo være positivt:-)

Den koster en del, men vi sparte 2500,- på å kjøpe den i Sverige!

Jeg er på researchstadiet selv og har hørt mye bra om både oth og tfk tvillingvogner. Har tfk singelvogn selv og var storfornøyd m bagdelen, men en stor ulempe med sportsvogna er glidelåser man bruker når man skal ta ned eller opp ryggen. Eks barnet er i ferd m å sovne, man tar ned ryggen med masse bråk og styr, og barnet våknet igjen. Gr....

Minus m oth er visst litt små bager, men jeg skal etter planen ha i mai, så regner uansett med å bytte til sportsvogn før vinteren kommer og d blir behov for vognposer.

Easywalker har jeg dessverre ikke hørt så mye om.

Emmaljunga og teutonia er sikkert bra, men pga veldig høy vekt er de uaktuelle for meg da jeg kommer til å måtte laste vogna endel inn og ut av bil

Vi har nettopp hentet vognen vi har bestilt på butikken.

Valget falt ¨på TFK, pga det er den eneste tvillingvognen med svingbare fremhjul som man faktisk kan heve fotbrettet på. Det synes vi var svært agjørende ed tanke på at barna skal sove i vognen lenge etter at de er ferdige med dypbaggene. På Oth og easywaalker går det ikke an å regulere vinkel på fotbrettene, slik at bena blir hengede ned.

I tillegg var TFK sin hardbag lengst og mest romslig (termin i januar).

Annonse

Jeg har vurdert Brio selv, er enig med deg ang 3-hjulinger/svingbare hjul! En annen fordel med Brio er at man enkelt kan snu styret, slik at barna slipper sola i øynene etc. Er også opptatt av at barna skal kunne ligge/sitte ved siden av hverandre, ikke på rekke, og ha mulighet for øyekontakt med den som triller. Har en sønn på 2 1/2 fra før, og han foretrekker å sitte med ryggen mot kjøreretningen og skravle med meg når vi er ute og triller. Har Brio til ham, og har vært veldig fornøyd med den.

jeg liker heller ikke de me sving å tre hjul så derfor jeg ende opp me brio sin;) den er liten,jeg kommer gjennom stort sett alle dører over allt,du har de vendt mot deg noe jeg synes er et must;) den er egentli ganske fin for å være tvilling vogn.. men den er ganske tung å ikke så praktisk å ta me seg inn å ut av bil osv...så derfor jeg vil ha bugaboo sin,den er så praktisk.. og etter en stund fant jeg ut at det praktiske komme fram forbi utsene ;) håper du blir fornøyd me den vogna du måtte velge!

Jeg var på Barnas Hus og så på OTH og TFK. Jeg syns TFK sin var nettere og likte den best. Jeg har kjøpt bagger på finn og kjøpte vogna denne uka. Jeg vurderte å kjøpe brukt vogn - var å så på en - men den var veldig falmet og slitt. Siden det blir denne ene vogna på gutta, valgte jeg å kjøpe ny - med medlemsskap i Tvillingforeldreforeningen får vi 10 % og på venners venners salg 22/11 ble det 15 % - så jeg gjorde et kupp. Jeg får satse på at jeg klarer å holde vogna så fin som mulig, så får jeg noe igjen for den på finn.no om 3 års tid. Vogna passet perfekt i nederste delen av bagasjerommet på bilen (CR-V)

Annonse

Vi skal ha Brio Double Wave.En av de få gode tvillingvognene UTEN svingbare hjul, men med klassisk understell. Bor i et snøhøl og har dårlig erfaring med de moderne vognene og er litt old fashion og syns ikke nyeste vognene er noe fine.. Smak og behag, hehe:) Åsså er det sparate fotbrett som jeg syns er et MUST med tvillinger. Gleder meg :))

• 2 uker senere...

Hei. Vi har Teutonia team cosmo. Veldig fornøyd med den. Svingbare forhjul som kan låses og ungene kan sitte mot oss. Nå er de bare 3 mnd da, så nå ligger de i mykbagger. Funker veldig bra. Eneste minus at den tar litt plass i bilen, og er litt tung å løfte inn og ut. Avgjørende for oss var at barna kan sitte mot oss når de er ferdige med baggene. Det kan de ikke i mb og tfk og easywalker. Det var vår prioritering. Vi så også på brio sin vogn, hvor barna også kan sitte mot oss - men den har ikke svingbare forhjul. Synes det er viktig jeg da - teutoniaen er i alle fall kjempelett å trille!! Nå i snøen låser jeg hjulene da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...