Gå til innhold

lav jernprosent, noen som har tatt niferex her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med bruk av niferex? blir man hard i magen av den? Er veldig plaget med obstipasjon, og hun på apoteket kunne ikke svare på om nirefex ville virke forhardende på magen.

Skrevet

Jeg tok det en periode i begynnelsen av svangerskapet, men måtte slutte da jeg fikk skikkelig diaré av den. Men i såfall kan den jo være verdt et forsøk fra din sin side? Er vel litt forskjellig hvordag den enkelte reagerer på forskjellige jernpreparater, må bare forsøke for å finne det ut;) jeg syntes floradix var ok, men det smakte forferdelig, og så er det jo svakt... Hemofer var også veldig greit til magen. Ferroretard er aaaalt for hardt til magen har jeg erfart fra tidligere. Men nå går det i masse brokkoli, og appelsinjuice, har ikke tatt jern de siste 3mnd, og ved kontroll denne uka var hb 12,1:)

Skrevet

Hei,

jeg er nedi 9,3 i Hb, altså jern.. men de sier de er normalt når man er gravid.. og jeg er i uke 38.

Har ikke brukt niferex, da det står man bør høre med legen først. Fått råd om å spise grønt :)

Lykke til :)

Skrevet

Jeg fikk anbefalt hemofer av min jordmor og lege og blodprosenten ern bra nå ette rå ha tatt det i noen uker :) Jeg er 37+3 i dag :)

Skrevet

Jeg brukte Niferex fra uke 25 og ut sv.skapet. Fikk den anbefalt fra jm som sa den var snill med magen. Og jeg opplevde den som fin for magen, ble ikke hard. Og jeg brukte en tabl. morgen og kveld.

Så synes den var fin - funket for meg:-)

Lykke til!

Skrevet

Jeg har også brukt niferex i maaaange uker nå, men har nettopp sluttet pga jeg har fått ganske høy jernprosent nå =P Men jeg synes niferexen er fin jeg, merka ingen ting, også oppløser den seg jo i tarmen for at en ikke skal få så lett magesmerter osv, jeg er veldig fornøyd med niferexen =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...