Gå til innhold

For tidlig å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har nå et datter på 3 mnd. Og har lyst på to tette.. Men er det for tidlig? Jeg har pcos og ble gravid på dobbel pergotimekur pga manglende eggløsning. Så nå skal vi prøve litt selv, og har det ikke klaffet innen 3 mnd tenkte jeg og kontakte legen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei venninne av meg har 2 veldig tette... det er 1 år og 1 uke imellom de.. hun er glad de er tette, men er veldig kjei til tider.. men det er jo normalt da man har smått i huset.. De er 1 og 2 år nå..

Frøkna her er nå 7,5 mnd og vi skal igang med søskenforsøk nå ( prøverør). Skulle egentlig igang for noen mnd siden, men det forsøket ble avbrutt.. Vi har ikke noe imot å ha 2 tette, men så lenge oss ikke vet om oss blir gravide el ikke så vil oss igang så fort som mulig..

Masse lykke til. :) kanskje oss går likt da.. :)

Skrevet

Vi har en baby som er 4 mnd nå. Har tenkt veldig på å begynne å prøve på en til nå, men er veldig usikre, da det sikkert er mye jobb. Førstemann var utrolig grei, og kan jo ikke regne med dette neste gang... Er spent på å høre fra flere med erfaring med to tette...

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Her er et par tråder hvor dette diskuteres:

http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=626274

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=462189

Selv hadde jeg aldri orket to tette; all ære til dere :D Fødselen og de første 6 mnd mine med Muffin var egentlig bare svart, svart, svart... Hehe :) Men skjønner at det er utrulig deilig å bli raskt ferdig med svangerskap/fødsler/ barseltid, og at barna får glede av hverandre dersom de er like nok :)

Men - jeg trur det er viktig å respektere kroppen sin nok til å vente ett år mellom hver graviditet. Livmor, rygg og bekken bør få mulighet til å restaurere seg. Har ei venninne som er høygravid nå, og det blir 15 mnd mellom hennes to. Og hun ble 100 % sykemeldt veldig tidlig pga store plager i rygg og bekken :(

Skrevet

Jeg tror nok kanskje jeg må vente litt.. Jeg tenkte ikke over det at jeg ble 100% sykemeldt pga bekkenløsning.. Så tror nok kroppen skal få hvile seg litt imens vi koser med tulla vår. Det var ikke akkurat en enkel graviditet. Og da vil jeg nesten ikke kunne ta meg av jenta vår, så derfor stopper vi opp her og kommer sterkere tilbake til neste høst tror jeg=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...