FruRikstadPfefferkorn Skrevet 19. november 2011 #1 Skrevet 19. november 2011 Sto opp for å ta test idag tidlig. Tok testen, men den var det noe feil på slik at den gav ikke noe resultat i det hele tatt. Pinnen ble ikke farget da jeg tisset på den og kontrollstreken kom aldri frem. Så gikk jeg på do igjen litt senere og da kom det bittelitt lyserosa "utflod" på papiret da jeg tørket meg. Tenker at det bare blir dumt å brenne bort enda en test. Nå etter å ha prøvd i snart tre år begynner tålmodigheten å tære på meg. Huff! For en udugelig dag!
Lillababy Skrevet 19. november 2011 #2 Skrevet 19. november 2011 Sender ein stor klem. Det er jammen ikkje lett å gå slik. Får de/Skal de få noko hjelp? I dag er det lørdag, opplett, mannen min er glad , ute og bygger garasje. Eg prøver også å vera glad, men vansekelg å få tankane vekki frå at me er barnlause. Bærer ein vond klump i magen for det. Ang testar, lurer på kva som hadde skjedd viss me kom grinande på apoteket og klagde på alle testane som tullar med oss, hehe Stor klem, håpar dagen vert dugeleg på nokon måte
FruRikstadPfefferkorn Skrevet 19. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 19. november 2011 Takk Lilla80! Her kommer en stor klem tilbake. Vi er under vurdering på Ahus og får jo litt hjelp der. TR kom for fullt nå og da er jeg i enda en ny pp. Det er så vanskelig å holde humøret oppe når det stadig er noen rundt en som blir gravide. Klarer nesten ikke bli glad på andres vegne lengre og det er så ufattelig vondt å føle det sånn, for jeg unner virkelig ingen å være barnløse. Enn dere? Har dere prøvd lenge? Og får dere hjelp?
Lillababy Skrevet 19. november 2011 #4 Skrevet 19. november 2011 Tusen takk for klem!! Eg skjøner så godt kva du seier. Eg har skrive litt om kva eg føler på ikm uke 50 i dag. Det ER vondt med alle desse andre. Og det ER vondt å vera ein slik som syns det er vondt når noko fantastisk skejr emd andre menensker. Og Det ER utmattande å forsøka å derfor vera glad og optimistisk, støttande og kjekk til ei kvar tid.... Me gifta oss i sommar. 7- eg tullar ikkje nei, 7 av venninnene mine som var gjestar i bryllaupet er gravide. Og så har me jo alle dei som ikkje var i bryllaupet... Det er tøft. hadde ein fin samtale med mamma i dag iallefall, det gjorde godt. Me ahr nett starta utredninga. Eg har tatt blodprøve på dag 3, for 3 dagar sidan. Og me skal elvera sædprøve i des. og gyn time i des. Me mista i ma i juli, 9,5 veker på vei- oppdaga på ultralyd. Har hatt eind el syklus tull etterpå. Byrja med fotosne sist syklus og det var bra. Trur eg har eggl, for får utslag på testen. Tenekr litt på pergotime likevel, hører mange brukar det. Og på dette tidspunktet seier eg høgt jatakk til tvillingar! Me har ikkje prøvd så lenge- egentlig. Slutta på p pille ri februar, og byrja prøving ai mai, gravid første fosøk, og så ma. Eg har ønska meg barn i 10 år. MEn ikkje hatt riktig mann før no. Me to har ønska oss abrn sammen i halvanna år, men ville ha bryllaupet overstått. Angrer litt på det no. Sikkert lettare å bli gravid med et "uhell" eller iallefall utan at det er enormt viktig for ein... Eg føler me har prøvd i evigheter. Og ahr stpr stor restpekt for alle her inne som ahr prøvd lenger. og veldig lenge. Eg føler det går på helsa laus her og eg strever verkeleg med dette. Føler meg veldig utanfor. I dag hadde me 3 barn på bollar her. Dei herjer og koser seg- men er ikkje våre... Kjempesårt. Kva hjelp får de på a-hus? har du erfaring med pergotime? kor ofte sex rundt eggl? Klem!
FruRikstadPfefferkorn Skrevet 20. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 20. november 2011 Vet akkurat hvordan du måtte ha følt det med syv venninner som gikk gravide rundt deg. Man tenker jo aldri over at man kanskje vil slite med å bli gravide og gjør ting i den rekkefølgen man føler passer best der og da. Selv føler jeg at mine venninner ikke skjønner hvordan det er å være en sliter.. tiltross for at noen av de har vært der selv. At de har glemt hvor vondt det er å få spm "når skal dere få barn" Itillegg jobber både jeg og mannen med barn, noe som til tider er kjempe sårt. Vi begge er under oppfølgning på Ahus før det evt blir vurdert IVF. Mannen tok sædprøve for en stund siden, så hvis de ikke finner noe der så skal jeg inn til enda en ny undersøkelse. Jeg har allerede fått diagnosen PCO, så vet at det uansett er vanskeligere enn vanlig å bli gravid. Vi har prøvd pergo flere ganger, men det har ikke hjulpet oss. Tror vi har prøvd alle metoder rundt EL. Sex annenhver dag, hver tredje dag, hver dag, morgen og kveld. Vi har vært gravide 2 ganger, men mistet begge gangene.
Lillababy Skrevet 20. november 2011 #6 Skrevet 20. november 2011 Hei! Takk for mail! Så godt de får oppfølging. Blir spanande med sædprøven. Eg har ei venninne som har mensen to gognar i året ca, er vel noko PCOS meiner eg. ho var til gyn for å starta prosessen med hjelp, der fekk ho påvist komande eggl og no er ho gravid utan hjelp. så alt kan skje. Fleire har forresten sagt i det siste at ein ikkje må stussa med IVF om det går tid, at det er veldig positivt, og ikkje så voldsomt som det kan virka. Veldig leit å høra at de har prøvd så masse- og at de har mista heile to gongar. Så ufatteleg vondt. Eg håpar verkeleg de får god hjelp, og vil berre få øsnka deg masse masse lukke til. Ta godt vare på deg sjølv no framover. Det er et råd eg gjer til både meg og deg. Stor klem til deg!
FruRikstadPfefferkorn Skrevet 20. november 2011 Forfatter #7 Skrevet 20. november 2011 Ønsker deg også masse lykke til. Ønsker deg alt vel og håper at dere også får ønskebarnet. Ta vare på deg selv du også. Stor klem til deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå