Gå til innhold

hvor mange kaker til 40 stk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha 2 etg bryllupskake. Hvor mange i tillegg trenger vi? 4?

Fortsetter under...

Skrevet

10 ville jeg sagt. Skal være mye forskjellig å velge i.

Skrevet

Jeg ville ha hatt 7-8 kaker i tillegg til bryllupskaka, minst, om det skal gå noen timer mellom middag og kaffe.

Ikke fordi at alt kommer til å bli spist opp, for det gjør det ikke, men fordi det skal være litt overdådig og flott når det er fest. Når det er rikelig med kaker, så er det også min erfaring at folk spiser mer. Om det er få kaker, og beregnet så det skal bli spist opp, så tør ikke folk å gå flere ganger, fordi de tenker at "uff, de har beregnet så lite kake, at det er best å la det bli med det ene stykket" Og så sitter du igjen med en haug med kake allikevel, og gjester som er litt skuffa.

Det bør også være mye forskjellig slik at folk kan smake på litt av hvert, og kose seg med kakene. Men nå kommer jeg fra en slekt der vi både er glade i å bake og i å spise kaker, så når vi samles i konfirmasjoner og brylluper, så er det raust med kaker. Da vi hadde konfirmasjon sist, så var vi 32 stykker og hadde 13 kaker. Det synes jeg var akkurat passe. Kakebordet så overdådig ut, alle forsynte seg raust og det var rester igjen til å sende med folk hjem og til å spise dagen etter. Så jeg hadde nok syntes at bryllupskake og 4 til hadde vært litt stusslig.

Skrevet

Vi hadde 7 kaker + kransekake og 3-etasjers bryllupskake til ca 50 stk.

Skrevet

Ja, du trenger maks 4.

Argumentene om at du må ha kjempemange fordi det skal være overdådig på fest, er regelrett vas. Sløsing, er også et annet greit ord på fenomenet.

Det holder godt med 4 kaker.

Skrevet

Da jeg spurte servitørene på det hotellet vi hadde bryllup, så sa de at det i slike selskaper var vanlig å beregne 7-8 personer pr kake av "vanlig" størrelse ( altså ikke langpannekake eller rullekake, kransekake osv). Til HI's selskap vil det da bli passe med 6 kaker til sammen, om man skal ha fokuset på at det vil bli spist opp mest mulig.

Det du kaller "sløsing", 10.11, er det andre kaller å være godt vertskap. Synes ikke du at det skal være romslig med både mat og drikke i et fint selskap? I min krets hadde du blitt ansett som...hm...spesiell...for ikke å si gnien ;-)

Annonse

Skrevet

Jeg er sunnmøring og vi spøker med 1/2 kake per hode. Fullt så mange er det få som lager, men et godt vertskap har mange kaker slik at alle finner sin favorittkake på bordet.

Må ha (mener jeg):

Suksesskake

Ostekake

Sjokoladekake

Kransekake

Kvæfjordkake

Lefser og søst

Marengskake av en eller annen sort

Skrevet

Signerer 12.16. Jeg er fra Sunnmøre - og vi er kjente for å ha kakebord som rekker;)

Hadde sikkert 15 kaker (inkludert karamell/sjokoladepuddinger, fromasjer) da vi hadde dåp.

Hadde jeg kommet i et selskap med 40 gjester og 4 kaker, hadde jeg løftet det ene øyenbrynet så høyt at det er mulig det hadde rukket opp til hårfestet..

Vi skal feire bursdag i morra. 10-12 gjester og 4 kaker.

Skrevet

emm...jeg hadde 15 kaker i en DÅP!:P UTENOM etasjekaka!!!

var 35 stkykker...ble spist mye kake!!!!

synes deter snålt å ikke ha godt utvalg i et bryllup....har vært i sikkert 10 bryllup siste årene og alle har hatt iallefall 10 kaker.....

Skrevet

4 kaker har min mor alltid når det kommer besøk hun:P (planlagt besøk da......)

Skrevet

Jeg ville hatt 5 kaker utenom og kanskje noe bær og is, karamellpudding eller noe i den duren i tillegg. Ville også hatt noe konfekt, belgisk sjokolade eller noe annet til kaffen. Folk spiser kanskje 2 kakestykker utenom bryllupskaken.Synes det er helt unødvendig med 10 kaker utenom.

Skrevet

4 kaker har jeg når jeg inviterer besteforeldrene og søsteren min til bursdag hjemme i stua.

I et bryllup er det ikke meningen folk skal ta et kakestykke og ikke tørre smake på flere forskjellige eller forsyne seg en gang til siden det er så få/lite kake altså.

Hadde jeg kommet i et bryllup det ble servert fire kaker ville det blitt årets snakkis. Er jo ikke snakk om økonomi engang, siden de aller fleste stiller med en kake eller to for brudeparet.

Jeg ville ikke hatt mindre enn 10 kaker pluss et fruktfat og boller med sjokoladebiter og snop.

Mormoren min har jo mer enn 4 kaker når vi er der på middag første juledag ;)

Skrevet

Glemte karamellpudding, og gele til barna. Gjerne noe hvetebakst i tilfelle sære barn som åt lite middag.

Sunnmøringen

Annonse

Skrevet

Morsomt se en Sunnmøring som "må ha" Kvæfjordkake.

Hilsen en Kvæfjærding =)

Skrevet

Oftest smaker man småstykker, en liten bit av alt. Det er kjedelig med etasjekake, oftest er det kjøpekake og det er jo ikke godt.

Ville hatt 10 kaker og noe pudding/fromasj og hvetebakst til.

Skrevet

Kvæfjordkake er vanlig over hele landet...

Skrevet

Kvæfjordkake heter Verdens beste her jeg bor og en en helt vanlig kake på kakebordet både hos oldemor og yngre kakebakere ;)

Er ikke bare i Kvæfjord de lager den kaka selv om de av en eller annen grunn har satt stedsnavnet sitt på den...

Skrevet

Variasjon er like viktig som antallet kaker.

Jeg var i bryllup der det var 40 gjester. En diger bryllupskake (sånn med bare frukt og bær, uten krem) og en stor ostekake.

Det var det. Jeg spiser ikke kaker med ost, frukt eller grønnsaker fordi jeg synes det smaker vondt, og spiste således ingen kake.

Skrevet

Du må såfall ha 8 kaker!

Hadde jeg kommet i en bryllupp der det bare var 4 kaker.. Da hadde jeg ikke turt å forsyne meg.. Å det hadde som sagt blitt årets snakkis!

Gnient faktisk!

Skrevet

Østlendinger er jo kjent for å være gniene med kaker (og sunnmøringene i overkant andre veien), kanskje det er østlendinger som har svart 4.

8 kaker er et minimum ved siden av kjøpekaken (som jo er mer pynt enn det er godt).

Skrevet

Å neida! Jeg er ektefødt østlending og her er det alltid raust med kake :-) Det er det faktisk hos de aller fleste andre jeg kjenner. Heldigvis!

Skrevet

Ok 12:16, så er jeg sikkert gnien, da... Greit, 4 kaker er sikkert ganske akkurat, men den andre ytterkanten med de sunnmørske kakebordene gjør meg regelrett kvalm.

Til 40 gjester holder det i alle fall i massevis med 4 runde kaker, bryllupskaken og kransekake. Det kommer likevel til å bli rester.

Skrevet

Symes ikke man skal spare på kakene i slike anledninger, folk flest har familie og venner der flere har en eller annen kakespesialitet de lager.

Hadde selv ca 40gjester, det var vel minst 10 kaker og selv om ikke alle ble spist opp så gjorde det ikke noe å ha kakerester, hadde reste fest dagen etter med restemat og kaker.

Skrevet

Jeg er vant med bløtkake, sjokoladekake, boller/gjærbakst, muffins og gjerne ei ostekake og tebrød, servert i bursdagsselskaper når vi er 10-15 stykker, og jeg bor på østlandet ;) Pleier å bake alt selv, ingen kjøpekaker. Hadde nok tatt i mer hvis det var bryllup..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...