Gå til innhold

Noen tidlig bl som har en solskinnshistorie å komme med?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ingen solskinnshistorie, dessverre. Fikke det tidligere denne gang enn sist. Men bare et spørsmål: Med svømming, mener du da brystsvømming med vanlige beintak? Det vil jeg ikke anbefale, da dette krever store "utslag" på bekkenet. Vannjogging derimot, har hjulpet meg

Jeg har ingen solskinnshistorie ifht din problematikk., og det er så vanskelig med bekkenløsning fordi det er en samlebetegnelse på flere problemer knyttet til bekkenet. Noen har for svak muskulatur og blir mye bedre med trening, andre blir ikke det og har hjelp av kiropraktor osv. Selv sliter jeg fortsatt med bekkenet 4 mnd etter at datteren min ble født, men har nå begynt med slyngetrening hos fysioterapeut og det ser ut til å hjelpe. Muskulaturen min var da veldig svak, og jeg må styrke det naturlige "bekkenbeltet" av muskler som holder bekkenet stabilt. Flere har fått hjelp med slyngetrening, så det kan gjerne være noe å tenke på.

http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/article701426.ece

Et lite tillegg: siden du venter tvillinger så kan det være lurt å starte med trening tidlig for å styrke muskulaturen ifht til de utfordringer bekkenet vil komme ut for i løpet av svangerskapet. Det skader uansett ikke å trene, så jeg ville ha satset på å finne en fysioterapeut som trener med deg, ikke bare gir massasje osv, og da helst to ganger i uken da det er dette som skal til for å styrke muskler.

Jeg hadde tidlig bl i forrige svangerskap med mye smerter, men klarte meg fint. Satser på det samme nå :-)

Vannterapi og fysio er supert. Du kjenner raskt hvilken bevegelser i vannet du tåler...

Mye av det jeg skriver her vet du sikkert men...

Tørre å bevege seg, lytte til smertene men gå normalt e.t.c. Passe blanding av bevegelse og hvile. Sitte og stå er for meg et problem, ligg når du kan. Gå med barneskritt i trapper pga belastningen. Ikke vær redd for å prøve å sitte i lotusstilling for å strekke ut. Var veldig redd for den type bevegelse i første svangerskap, fått litt andre råd denne gang, og syns det gjør veldig godt.

-Ligge på noe glatt i sengen: f.eks sovepose/easyslide/ putevar under hoftene med sort søppelsekk.

-Sove i "silke"pysj. Dette gjør det mye enklere å snu seg.

-Ekstra dyne/pute i sengen. Syns det er enklest med dyne som jeg har mellom knær og ankler.

-Strekke det jeg klarer og få massasje og behandling av vonde triggerpunkter. Stort sett det jeg gjør når jeg er til behandling. Min situasjon gjør at tre

Gå på crocks inne. Gode sko ute. Demping gjør stooor forskjell for meg. Legg merke til ting du gjør som kanskje irriterer, f.eks måten du tørker kjøkkenbenken på. Overlat alt av støvsuging o.l til andre.

Bruker bekkenbelt hvis jeg vet jeg må gå et stykke. Bruker det ikke jevnlig men som avlastning i spesielle tilfeller. Bruker ikke krykker,

beveger meg etter dagsformen.

Det er klart det blir ekstra tungt når man venter tvillinger, men jeg håper du klarer deg fint! Ønsker deg lykke til!

Ps. Har man vært veldig dårlig, bør ta det med ro like lenge etter fødsel som før. Dvs man må smøre seg med litt tålmodighet. Pass på å benytte fysioterapaut etter fødsel også!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...