Gå til innhold

Sammenvoksninger etter keisersnitt.

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er flere som har opplevd dette?

Jeg hadde først et akutt k.s i 09, hvor jeg ikke hadde noen komplikasjoner i ettertid. Og alt så bra ut mente leger for neste svangerskap. Men også denne fødselen ente i et akutt k.s(11'). Men da med komplikasjoner. For etter mitt første k.s var det mye sammenvoksninger innvendig. Noe som førte til at det ble vanskelig å hente ut mitt andre barn. Men 40 min etter at de hadde begynt å kutte i meg og mange stressa leger og personell senere hørte vi lyden av lillegull.

Sammenvoksninger i forskjellig grad et veldig vanlig har jeg lest, 95 % får dette.

Men noen flere som har opplevd vansker ved snitt da 2++ pga samme årsak? Fikk også beskjed av en av legene etterpå at jeg frarådes og å få flere barn pga dette. Dog står det ikke noe i journalene min (Jeg har fått hele)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143799123-sammenvoksninger-etter-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er veldig vanlig med sammenvoksninger etter keisersnitt, og ofte tar et andre/tredje ks lengre tid pga nettopp dette, noe du allerede har erfart. Jeg kjenner ei som opplevde dette, andre ks var et katastrofesnitt, og da var ikke stemningen blant legene spesielt god da operasjonen ble mye mer komplisert pga sammenvoksningene... De slet med å få ut barnet, og det var jo i utgangspunktet kritisk.

Selv hadde jeg endel sammenvoksninger/arrvev, men ikke mer enn "normalt". Derimot hadde jeg et brokk...

Ellers har jeg hørt om folk som har fått store menssmerter pga sammenvoksninger (de har ikke hatt det før ks), og folk som har fått store smerter ved coloskopi pga sammenvoksninger etter ks.

Ang det med om du bør få flere barn eller ikke, det ville jeg tatt opp igjen med gynekologen. Det høres rart ut at han sier det til deg, uten å journalføre det. Jeg spurte gynekologen rett ut om jeg kunne få flere barn etter ks#2 (dette er jo veldig individuelt), og han sa "ja, selvfølgelig". Men det høres ut som om du hadde betydelig mer sammenvoksninger enn meg.

Lykke til!

• 2 måneder senere...

Hei, det høres ut som om du har de smme erfaringene som jeg har. 2 fødsler som endte i haste ks, hvor det siste tok rundt 45 min og legen peste og slet med å få ut barnet. Han sa det rett ut etter fødsel at han frarådet meg å få flere barn...... Det står i journalen min at jeg har betydelig med sammenvoksninger, men ikke at jeg ikke bør få flere barn.

Har snakket med en annen gynekolog i ettertid som ikke frarådet meg, men heller gjorde meg oppmerksom på at det KAN oppstå komplikasjoner i ettertid, men det kan også likesågodt aldri gjøre det. Hun sa også at en evt. 3 KS vil være en planlagt en, og at det vil være noe helt annet enn noe som skjer i hast klokka 2 om natta...

Jeg har lyst på flere barn, men selvfølgelig ikke for enhver pris. Nå har det gått snart 4 år siden mitt forrige KS. Jeg skal til fastlegen neste uke, og da har jeg tenkt å forhøre meg med han om jeg kan få snakke med en gynekolog igjen, evt en undersøkelse om jeg kan få det.

Ta en prat med fastlegen dn, og hørom muligheter for å få snakke med noen.

Til syvende og sist er det vel et valg man må ta selv, om det da ikke er absolutt frarådet for en ny graviditet.

Lykke til:)

Takk Carla78.

Du aner ikke hvor mye det betydde å høre om ei til som har opplevd mye av det samme som meg. Og jeg takker deg masse.

ønsker deg all lykke til hos leger og utredning. Og håper av hele mitt hjerte at det er mulig å lage en ny liten i magen din. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...