Gå til innhold

Noen andre som har opplevd det samme, eller er alt håp ute?

Anbefalte innlegg

Fikk positiv test på tirsdag, og på torsdag var det litt slim + litt brunt blod i trusa. Det kom ikke mer enn det, og jeg hadde ikke vondt. Var på innvending UL i går for jeg var redd det var en SA. Sa til legen at jeg trolig var 6 uker på vei, men han så jo ikke noe :(

Men nå som jeg har gått igjennom syklusen min en gang til har jeg sett at jeg har regnet feil, og er bare 3 uker på vei. Er det fortsatt en mulighet for at det kan ha gått bra, og at ikke blastocysten synes på et gammelt ultralyd apparat?

Dette sliter meg jo helt ut psykisk...

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hva en blastocyste er. men, om du er 3 uker på vei høres det ut som en mulig festeblødning.

" Hvordan ser en festeblødning ut?

En festeblødning er en vaginal utflod som normalt består av en liten mengde rosa eller brunt blod. Omtrent bare hver tredje gravide kvinne opplever en synlig festeblødning.

Når skjer festeblødningen?

Festeblødningen skjer når det befruktede egget fester seg i livmorveggen, i gjennomsnitt 5-12 dager etter eggløsning.

Er det grunn til å bekymre seg over en festeblødning?

Nei, en festeblødning er helt normalt. Hvis blødningen er kombinert med kramper, ryggsmerter og økende blødning, så er det ingen grunn til å bekymre seg."

Hentet fra: http://www.terminkalkulator.com/festeblødning/

Før forrige graviditet var syklusen min veldig ustabil. Jeg hadde ikke mensen på nesten 3 mnd. Testet om jeg var gravid etter ca halvannen mnd, og testet negativt. Så etter 3 mnd. testet jeg positivt, men da hadde jeg ingen anelse om hvor langt på vei jeg var.

Fikk henvisning til tidlig ul, men da kunne ikke legen se noe med innvendig ul. Fikk ny time etter noen uker, og da viste det seg en pitteliten sprellende peanøtt; var da ca 8 uker - så ja, det er vel fullt mulig :-)

Krysser fingrene for deg!

Takk for svar!

Jeg tenkte også på festeblødning, men får man positiv test før denne blødningen da? Tror ikke jeg har lest eller hørt om det før!? Trodde det først var når det befruktede egget (blastocysten) festet seg i livmoveggen at hCG ble produsert. En stund siden jeg hadde anatomi lære nå, så kan hende jeg tar feil også. :-p

Får vente til onsdag med å ta en ny digital test med uke-indikator på. Kanskje det vil gjøre meg klokere. Blir noen lange dager :-/

Takk for det! Kysser alt jeg har selv ;) hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...