nyttårsprins Skrevet 19. november 2011 #1 Skrevet 19. november 2011 Sikkert en fin dato å bli født på. Men kjenner at jeg er litt overrasket og noe bekymret over at ks ble satt til 30 dager før termin. Var ikke det utrolig tidlig? Er ikke gutten veldig liten da? Noen med erfaring som kan fortelle meg? Kjenner panikken komme smygende...hadde jo trodd at jeg skulle ha litt lengre forberedelsestid...
*Lissja* Skrevet 19. november 2011 #2 Skrevet 19. november 2011 Fin dato ja, men hørtes litt tidlig ut ja.. hvorfor får du ks da? Kommer vel an på grunn i forhold til når de velger å utføre det også tenker jeg... Normalt er vel 2-3 uker før som jeg har forstått.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 19. november 2011 #3 Skrevet 19. november 2011 Jeg synes også det var tidlig.... Her i fylket får man faktisk ikke KS før en uke før termin. Det har rett og slett med at babyen skal være så stor som mulig og at sugereflekser og alt skal være klarest mulig... Hadde ikke reagert om det var 2-3 uker før termin, men 30 dager... da er jo babyen prematur..... (9 dager bare men likevel)
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 19. november 2011 #4 Skrevet 19. november 2011 oi det var tidlig, jeg skal ha ks på kk og ved vanlige svangerskap så er det 7-10 dager før termindato. Jeg har bitte litt flere dager men er ikke mer enn 14 dager før termin, noe jeg er fornøyd med, med tanke på at babisen skal være så stor som mulig og så utviklet som mulig til å takle vår side. Hadde valgt vekk å få en prematur babis om jeg hadde mulighet. Nå vet jo ikke jeg årsaken din da seff...
nOname:) Skrevet 19. november 2011 #5 Skrevet 19. november 2011 Oi, det var tidlig! Jeg har også termin 31.12 og jeg fikk keisersnitt 20.12. Men egentlig så kunne jeg ikke få det før 21-24.12. Jeg håpet å få det ca 15.12... Blir spennende da, det går fort:)! Hvilket sykehus hører du til?
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 19. november 2011 #6 Skrevet 19. november 2011 Enig i at det var tidlig, men kan jo forsøke å berolige deg. Svigerinnen min har fått begge sine barn ved planlagt ks omkring 30 dager før termin, og begge barna var friske og raske. Ble på sykehuset i omkring en ukes tid, og de veide faktisk mer enn min datter da hun ble født. Så KK vet helt sikkert hva de gjør, og har nok en god grunn til det. Mitt første ks ble satt 6 dager før termin, og denne gangen skal jeg ha 10 dager før termin. Men som sagt, de har sikkert en god grunn til å sette en tidlig dato for deg. Lykke til;)
mamsen11 Skrevet 19. november 2011 #7 Skrevet 19. november 2011 Hei, det kan jo være mange grunner til dette... Som meg selv feks... Jeg har fått beskjed om at jeg har nedsatt glukose toleranse og med termin 6 desember blir det ikke aktuelt at de lar meg gå så lenge... Grunn kan være at ungen er veldig stor allerede.. at det er derfor de tar den 30 dager før. De vil uansett ikke gjøre noe som vil være skadelig for barnet eller deg. De er trossalt eksperter på området. Kan forstå allikevel at du er bekymret, men da syns jeg du skal få en tid med legene slik at de kan forklare deg hvorfor.. virker som om du ikke har fått noe informasjon i det hele tatt. Lykke til !
nyttårsprins Skrevet 19. november 2011 Forfatter #8 Skrevet 19. november 2011 Takk for mange beroligende svar, jenter! Joda, vi vet hvorfor vi får ks, - og at det var viktig å være litt tidlig ute. Men da tenkte jeg faktisk toppen 3 uker før - ikke 30 dager. Babyen er ikke noe særlig større enn gjennomsnittet etter hva jeg vet. Men morkaken min ligger veldig kinkig til, og de er redd for at jeg skal forblø om jeg går i fødsel av meg selv. Derfor selve ks-et. Dessuten øker faren for blødning om mormunnen modnes. Min datter som ble født for snart 9 år siden kom helt naturlig 2 uker før termin, - og jeg følte meg på ingen måte fødeklar da hun meldte sin ankomst. Så det kan jo godt hende at jeg er en av dem som ikke har 40 ukers svangerskap naturlig, og at de ville være litt føre var denne gang. Jeg er overbevist om at KK på Haukeland vet hva de gjør. De er blant Nordens beste innen sitt fagfelt, og jeg har alltid følt meg trygg på at de gjør det som er best. Ble bare litt overrasket over at det var såååå lenge før at de ville ta han ut, - også med tanke på at termin er meget sikker siden dette er et IVF-mirakel. Mener jeg har hørt om andre som må ta ks pga. samme problemstilling, men at der får bebisen være litt lenger inni magen... Kanskje jeg bare bekymrer meg litt unødvendig. Hadde jo i utgangspunktet planlagt en helt vanlig vaginal fødsel som sist, - og er vel fremdeles litt satt ut for at det ikke ble slik jeg håpet. Nå slipper jeg i allefall å klage her inne på at jeg går på overtid!!! Jeg får tid til å komme meg før julehøytiden! Mannen får sammenhengende lengre fri! Og ikke minst; vi slipper å vente så lenge på å få hilse på gutten! Viktig å se positivt på det! Ha en strålende helg alle sammen!!
Enknerteiertogenspire Skrevet 20. november 2011 #9 Skrevet 20. november 2011 Hei! Mitt forrige snitt ble tatt i uke 36+3. Dette var på Riksen. De ville helst ta det etter uke 37, men jeg hadde blødninger. Hadde også morkaka liggende kinkig til, samt flere komplikasjoner. De var som sagt veldig opptatt av at jeg skulle komme meg over prematurgrensen så vi skulle slippe nyfødtintensiv, men det klarte jeg jo ikke da. Denne gangen har jeg planlagt snitt ti dager før termin, håper det går sånn denne gangen. Kan du ikke bare ta en telefon så du er sikker på at det ikke er feil da? Kanskje de har sett feil på datoen... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå