Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ligger på sofaen og hører på lille skrike for full hals inne på soverommet samnen med pappa...prøver å avvenne henne å måtte ha puppen for å sovne. Nå har hun holdt på i en time og min mage knyter seg bare mer og mer..men vet jo at når vi først har startet dette så må vi jo fullføre! Men hvor lenge kan hun gråte?..

Uff dette ble kanskje litt for brutalt?..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan gikk det? Hvor gammel ér hun?

Skrevet

Det gikk vel egentlig skikkelig dårlig. Etter ca 2 timer kommer pappan ut og sier jeg må gi pupp.( Da har hun sovnet litt men bare våkner igjen) pappan sovner(våkner ikke av noe..) og lille sovner m pupp i munn, jeg trekker den ut da hun sovner og legger meg på madrass på gulvet ved siden av, hun sover litt(10-15-30 min) våkner og gråter, får pupp, sovner, jeg gjentar prosedyren osv osv. Så det ble egentlig bare verre.. Åh jeg vet ikke hva jeg skal gjøre..hun våkner jo så fort. Kanskje sove karin neste?

Hun er 5 mnd om en uke. Jeg kjenner at jeg ikke vet hvordan jeg skal orke..har holdt på med dette styret helt siden fødselen.

:-/

Skrevet

Føler med deg. Og pappaen. Jeg hadde også trodd at pappaen ville ta seg av dette, men det ér jo ikke bare bare for dem når babyene våre ér tett knyttet til mammaen sin. Jeg puppet i søvn fra dag en til 8,5 måneder. Altid på kvelden og av og til på dagen. Hvis en ser bort fra at en ikke kan få barnevakt og følelsen av at man ikke "burde" puppe i søvn, så ér det jo innmari enkelt og effektivt.

Jeg vil gjerne trøste deg med at ting ordnet seg ganske enkelt og skånsomt her ved 9 mnd, trur han var moden for det da.

Skrevet

Aaah! Føler med deg! Her er snuppa også 5 mnd, og er vant til å sovne etter nattapupp. Dog har jeg klart å lære henne til å sovne i egen seng, slik at jeg tar henne av puppen med en gang jeg merker at hun har spist ferdig og bare kosesutter. Hun protesterer nesten alltid, blir skikkelig illsint. Men roer seg heldigvis etter en liten stund i sengen sin. Vet at hun forventer puppen etter badingen og har enda ikke turt å prøve å hoppe over puppen. Er litt lei av at jeg aldri kan dra til venninner eller gjøre noe på kvelden før hun har fått kveldspupp. Men jeg kan vel bare takke meg selv- det er jeg som innførte den dumme rutinen....

Om du får til å venne henne av dette, så si fra! Da tør kanskje jeg også prøve:)

Skrevet

Noe sier meg at dette blir en vanskelig rutine å avvenne...men om jeg klarer det skal jeg med stor glede dele! :D

Problemet er ikke at jeg pupper i søvn hver kveld men at hun våkner så ofte gjennom natten og må puppes i søvn igjen. Oftest spiser hun ingenting men bare sutter. Nå har hun i tillegg begynt med å holde igjen puppen (hardt!) imens hun sover og om jeg trekker den ut så våkner hun ofte igjen og søker febrilsk etter den igjen.. Arrrgh :)

Skrevet

Jeg har en 6 måneder gammel gutt som hadde samme "leie" rutiner som din gutt.

Jeg begynte og gi siste måltid før natt i stuen med den støy det måtte føre med seg ( har 2 gutter til på 6 og 8 år ). Når han så var ferdig, gikk jeg på rommet hans ( ligger på eget rom ) og la han.

Litt surmulig ble det, men det gikk 2 dager så la han seg til rette og sovna med en gang. Slik har det nå hvert i snart ei uke.... DEILIG :)

I samme slengen, så slutta vi med natt måltidene - og etter ei natt med noe små skriking ( lengste han sutra var 45 minutter, ellers så var det 10 minutter og 10 minutter der... ) så var han jammen ferdig med det også. Så nå er vi oppe noen ganger pr natt og gir han smokk uten noen som helst protester.

Vi er herved atter i vater :)

I samsvar med helsestasjonen avslutta vi natt måltidene. Helsesøster så på vekt på gutten, samtidig med antall grøtmåltider pr dag. Han spiser nå grøt 2 - 3 ganger på dag + youghurt og middag og melk selvsagt.

Spiser han godt på dag, så skal han ikke være sulten på natt. Det er bare en vane at de våkner, og en vane at de får pupp.

Anbefaler at du evt tar det opp med hs..

Lykke til..

Skrevet

Samme greia er. Poden er 5 mnd og puppes i søvn... Han får grøt og pupp, så kveldstell og legges. Kan ligge i ro en liten stund for så å "mase" etter puppen, men da spiser han en del før han sovner. Så jeg tror nesten at an ikke orker å spise seg mett før han skal sove... Våkner opp igjen etter en liten stund og skal ha mat på ny. Tømmer puppen før han sovner. Og sånn går natten for oss... Må nevne at jeg har to litt større gutter som sliter meg mye ut pga trass som gjør at jeg dessverre gir etter, bare for å få fred når minstemann skal sove.. Vet jeg sparker meg selv i leggen der ja. Sukk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...