Gå til innhold

Antipermanent hjemme?

Anbefalte innlegg

Fikk en gang rettet håret med rettetang hos frisøren, og da var jeg nesten ugjenkjennelig etterpå, med helt glatt hår. Etter dette kjøpte jeg rettetang selv, men klarte ikke å få håret like glatt hjemme.

Nå leser jeg om Goldwell Straight N' Shine, som er en permanent som gjør håret helt glatt. Men den koster 3000 eller mer første gangen, og koster litt mindre på etterveksten.

Må si jeg synes dette er altfor dyrt... Går det an å få kjøpt med seg dette produktet og gjøre det hjemme?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143798697-antipermanent-hjemme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du klarer aldri i verden å gjøre det ordentlig selv. Håret skal gres rett mens du har et av midlene i, og da må du sitte så stille som mulig. Du kunne nok fått en venninne til å hjelpe deg, men det er sterke saker og jeg ville ikke tatt sjansen på å gjøre noe slikt feil!

Dessverre.

Skulle gjerne hatt et enkelt og billig vidundermiddel selv, men jeg gikk altså den dyre veien. Veldig fornøyd med resultatet, i det minste..

NEI! Grunnen til at det er så dyrt, er at det vil ta frisøren 4-6 timer å gjøre jobben på deg. Dette er en behandlig kun frisører med eget kurs får utføre i salong.

Når du retter håret hjemme, del det inn i mange tynne deler! Det må også være helt tørt, før du begynner!

Om du ikke får det til hjemme har du rett og slett en for dårlig tang. Det er veldig stor forskjell på tengene, og du får hva du betaler for. Har du krøllete tykt hår vil du aldri få det slett med en rettetang til 298 kr.

Nei, du kan ikke ta straight n'shine hjemme, det er en komplisert prosess som koster så mye nettopp fordi den tar lang tid og gjerne krever at to frisører holder på i håret ditt samtidig. Du skal sitte med produkter i håret lenge, og det må slettes 100% med en god tang med produktene i, om du ikke klarer rett håret hjemme klarer du ihvertfall ikke denne kompliserte prosessen. De frisørene som tar denne behandlingen har vært på kurs for å lære det, så det er ikke alle salonger som gjør det, og i en salong er det gjerne bare noen få av frisørene som har kurset.

Har lyst til å gjøre det selv, men med mitt tykke lange hår er prislappen 5000 kr.

Jeg har tatt denne behandlingen hos frisør (Straight N' Shine, ikke antipermanent. Det er to forskjellige behandlinger)

Straight N' Shine er genialt og holder det den lover, men dette er ikke en behandling du klarer å gjøre på deg selv.

Det tar laaaaang tid og er viktig at du er nøye.

Håret blir også ekstremt skjørt til og med 48 timer etter startet behandling.

Det som skjer er at det has i et middel som dreper alle krøller, dette skylles ut og håret glattes. Høres enkelt ut, men det er som sakt en nøysomlig arbeid.

Dette fikk en venninne gjort hos frisøren og hun satt 6 timer i stolen. Enormt arbeid, men fy flate for et flott resultat!! Helt ny dame jo!

Kostet rundt 3000 kr ja, og varer minst 9 mnd men er absolutt verd pengene syns jeg. Nå har det gått 6 mnd og selv om hun hadde kraftig krøllet hår er det bare litt antydning til krøll på toppen, ikke noe andre legger merke til.

Annonse

Her var det litt engasjement :-)

Har ikke tenkt på at ei billig rettetang ikke er bra nok for sterkt krøllet hår.

Ser her:

...at Nivea har et produkt som heter Straight. Det tas i håret, og man drar håret ut med ei rund børste og "føner det glatt".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...