Gå til innhold

Kvalm og uggen hele dagen..

Anbefalte innlegg

Er 8+1 og er så kvalm/uvel i magen og uggen...første jeg kjenner når jeg står opp om morgenen er uvel...og siste jeg kjenner når jeg legger meg..

Tar masse energi, og jobber som nattevakt, og føler jeg får aldri nok søvn.. Er sånn på grensa til at jeg vurderer å gå til legen og be om sykemelding, men jeg spyr jo ikke.. og holder jo ut, på et vis..

En annen ting som er litt ubehagelig er at jeg føler hun som jeg jobber med på nettene reagerer på at jeg er lat/tiltaksløs på jobb.. (fordi jeg ikke orker gjøre mer enn jeg absolutt må.) Har ikke fortalt at jeg er gravid enda..

Andre som er kvalme og uvel? Tips?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143798243-kvalm-og-uggen-hele-dagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå til legen og be om sykemld. er mitt tips! Når man er gravid skal man lytte til kroppen og ikke presse seg til å være våken på nattevakt. Det er greit å gå nattevakt hvis man ikke har problemer med det, men det virker som du trenger fritak fra nattevaktene. Du kommer sannsynligvis ikke til å være i denne situasjonen så veldig mange ganger i livet og du får ingen takk fra arbeidsgiver for å slite deg ut. Bedre å være sykemeldt noen uker i begynnelsen av svangerskapet enn å bli utslitt og sykemeldt på heltid midtveis. Man skal jo tross alt gå gravid i 9 mnd. og kroppen skal tåle endel påkjenninger.

Jeg har vært kvalm og uvell hele forbana tiden siden slutten av uke 5. Jeg er nå 11 uker. I uke 10 begynte jeg å kaste opp, nå kaster jeg opp hver eneste dag. Og det er faktisk bedre, for jeg får en halvtimes opphold i uggenheten etter dette.

Jeg hater 1 trimester,

Jeg er ikke direkte kvalm men uggen! Tanken på mat er bare *urgh*! Har ikke lyst på noe som helst. Trykker i meg vann for at jeg ikke skal tørke. Spiser det er ikke det men har ikke lyst på noe. Dessuten er jeg forkjølet og hver gang jeg skal rense halsen for slim brekker jeg meg.

Generelt så synes jeg ikke man skal sykemelde seg pga uvelhet/mild kvalme og trøtthet når man er gravid. Men du jobber nattevakter, og det er faktisk en stor påkjenning i tillegg til plagene du har når du er gravid, og nettopp på grunn av det så synes jeg du burde vurdere sykemelding sammen med legen din - iallefall for en periode. Under mitt forgje svangerskap jobbet jeg et sted med mye stress, dårlig arbeidsmiljø og tunge arbeidsoppgaver, og det førte til at jeg fikk stresskynnere, tilslutt hjernedrypp og kort livmorhals som skapte en fare for for tidlig fødsel. For mye stress under svangerskapet er ikke bra, og når ikke arbeidsgiver gidder å tilrettelegge, så synes jeg man skal sykemelde seg når man kjenner at det blir altfor mye. Jeg kan ikke fatte og begripe at folk går rundt og sier "svangerskap" er ingen sykdom, de er ikke i dine sko og vet ikke hvordan ditt svangerskap er, samme om deres egen erfaring er at svagerskap er en lek! Sånn, nå fikk jeg det ut! Lytt til kroppen du, i samråd med lege.

Annonse

Har bestemt meg for å ikke be om sykemelding. Skal prøve holde ut på jobb, til tross for lite søvn. Det går jo p ået vis da, selv om timene fra 03.30-7.30 om morgenen er helt pyton.. og når jeg leverer ungene i bhg om morgenen ser jeg nok ut som et spøkelse. :S

Satser på det går over etter hvert. Har ikke tenkt å slutte å jobbe natt. Å bli satt pa dag/kveldskift i stedet ser jeg på mer belastning..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...