Gå til innhold

Igangsetting imorgen om det ikke skjer noe snart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er det over 12 timer siden vannet gikk, og det er knapt antydning til rier... Har fått time til igangsetting imorgen kl 10 om det ikke skjer noe av seg selv. Er 17 dager til termin. Noen med erfaring om igangsetting? Fikk en brosjyre på sykehuset isted hvor det står at det er økt risiko for KS og bruk av tang/vakuum....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble satt igang, men hadde kun behov for riestimulerende drypp og ikke noe annet. Det gikk kjempeflott. Gikk 6 timer fra jeg ble koblet på drypp til at småen var ute. Tar gjerne en sånn fødsel en gang til jeg altså. :) Ikke noe å grue seg til i det hele tatt. Masse lykke til. :D

Skrevet

Ble satt i gang jeg, fikk to modningspiller ved midnatt og la meg til å sove - om nattmorgen gikk vannet spontant og da var fødselen raskt i gang med hyppige og effektive rier! :D Jeg ble jo i gangsatt pga sykdom da (svangerskapsforgiftning), så formen min i seg selv var ikke veldig god.. Men fødselen var det ingenting å si på :)) Og ser virkelig frem til å oppleve enda en fødsel! Det er et mirakel, rett & slett fantastisk - man jobber hele tiden for noe positivt og jeg eeeeeeer så spent på hvordan denne fødselen blir :D

Lillegutt ble dog tatt med vakum på slutten, men ikke fordi han satt fast, stanget eller at fødselen stoppet osv... Den vanlige gjennomsnittstiden for slike årsaker er over 20 minutt. Men jeg var dønnsliten, blodtrykket mitt økte pga sykdommen og jeg fikk feber også pga sykdommen. Så vakumet satt bare på i 4 minutt og 15 sekund ;) Dermed ingen rifter på meg, og måtte kun sy ett - 1 - eneste "pyntesting" :D :D

Så for å si det sånn, håper jeg ikke får svangerskapsforgiftning og det som fører med denne gang (høyt bt, feber osv), men tar gjerne en slik fødsel igjen :) 7 timer og 45 min i aktiv fødsel :D

Skrevet

Godt det er noen som setter igang fort etter vannavgang.. Leste tidligere om ei som ikke skulle settes igang før etter 3 dager fra vannavgang, det synes jeg er lenge....

Masse lykke til =) =) Igangsetting er nok like individuelt som en fødsel som starter av seg selv, så her er det bare å gå på med åpent sinn... =) =) Blir spennende dette =)

Skrevet

Får bare ta det som det kommer, er jo ikke noe å gjøre med det uansett. Ut skal lille frøkna på en eller annen måte :-D

Får legge meg til å sove, og håper på en god natts søvn.

Så håper jeg at neste gang jeg er innom her har frøkna meldt seg <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...