RockMama Skrevet 18. november 2011 #1 Del Skrevet 18. november 2011 Puh er så lettet - sov nesten ikke i natt! Var hos spesialist på risikosvangerskap som skal følge meg opp på sykehuset i går, og har syns det var merkelig at jeg ikke hadde gått på blodtynnende hele svangeskapet (er i uke 23 nå), og ble ringt opp for å komme tilbake i dag, etter at han hadde konferert med leger på Rikshospitalet. Hadde alvorlig svangerskapsforgiftning med 1. barn, og etterfølgende HELLP. Var veldig dårlig lengeetter fødselen, og baby ble født 500 g. undervektig i uke 35 pga en uoppdaget morkakesvikt, hastekeisersnitt. Min fastlege har til nå kimset når jeg har nevnt HELLP (selv om hun er veldig grei og hyggelig altså), og ment at det har vært manglende dokumentasjon og ingen diagnose der. Albyl-E ville hun heller ikke vurdere et sekund.. Overlegen jeg traff i går var ikke i tvil om diagnosen den gangen, og om videre oppfølging denne runden. Endelig møtt et team av leger som tar dette alvorlig! Er så glad, nå blir det kontroller og UL minst hver 2 uke. Og så slapp jeg sprøyter hver dag, skal prøve tabletter først. God helg alle sammen! *glad* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143797507-hurra-albyl-e-i-stedet-for-fragmin-og-flinke-leger/
Solsikke78 Skrevet 8. desember 2011 #2 Del Skrevet 8. desember 2011 Hei Så utrolig bra at du blir fulgt godt opp! Fikk selv alvorlig hellp i 2009, fikk en gutt ved keisersnitt i uke 33....var da veldig dårlig men det gikk bra med både meg og gutten Tok ut spiralen i juli i år, og ble gravid i september, men etter 11 uker mista jeg babyen Det første gynekologen på sykehuset spurte om da han såg jeg hadde hellp sist ,var om jeg hadde hørt om Albyl-E. Jeg har lest om det her, men føler at vanlige leger ikke har noe kunnskap om det. Han mente jeg skulle begynne på det når jeg sluttet å blø etter MA. Det har jeg nå, så skal begynne å ta Albyl-E før jeg prøver å bli gravid igjen. Tenkte å vente en mens selv om de sa det ikke har noe å si om en venter eller ikke. Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143797507-hurra-albyl-e-i-stedet-for-fragmin-og-flinke-leger/#findComment-143860585
BettaBett Skrevet 16. desember 2011 #3 Del Skrevet 16. desember 2011 Hei! Jeg fikk hellp i 2004 med gutten min... han ble tatt med keisersnitt i uke 37, men usikker på hvor lenge jeg hadde gått med svangerskapforgifting før det.. Jeg er 6 uker på vei nå, og kjente med en gang graviditeten var et faktum, at jeg blir nervøs med tanke på hellp.. Ringte og fikk meg legetime i uke 8.. Vet ikke om det har noe å si så tidlig, men jeg håper på å evt bli tatt alvorlig, og bli henvist til sykehuset.. men jeg har sagt fra til gyn som jeg har gått med at jeg har hatt hellp, så han satte meg på Albyl-E fra uke 6.. så det har jeg heldigvis allerede begynt på.. Jeg føler meg litt ekstra nervøs pga at jeg har noe som heter Leiden mutasjon, som er noe som gjør at jeg kan ha problemer med koaguleringen i blodet, og litt høyere risiko for blodpropp.. Jeg visste ikke at jeg hadde det da jeg gikk med min første, og er usikker på om det har noe med at jeg fikk Hellp å gjøre.. Men håper på å bli tatt alvorlig! Lykke til videre! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143797507-hurra-albyl-e-i-stedet-for-fragmin-og-flinke-leger/#findComment-143882430
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå