Gå til innhold

Hodeleie - seteleie - hodeleie ....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen fler som har erfaring med baby som snur seg rundt de siste ukene?

Min har ligget i hode hele svangerskapet før han plutselig viste seg å ligge med rumpa nede for en uke siden. På ul i går hadde han snudd seg igjen, mens i dag da jeg var til jordmor mente de å ikke finne hode nede lenger.. og jeg skal derfor på ny ul mandag.

Har masse murringer og hadde tegningsblødning på mandag...blir en spennende helg.

Er forresten 37+2 i dag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Har ingen erfaring med hode-sete-hode leie, for alle mine har ligget med hodet ned og vært festet tilogmed fra tidlig i 3.trimester....

Men tenkte bare å opplyse deg om en ting, ang tegningsblødning.. ikke ha for store forhåpninger der, jeg hadde det samme for 1,5 uke siden og har hatt enormt mye murringer, kynnere, maserier og generelt masesmerter siden... Kula sitter like godt foran på magen så du kan enda gå en god stund =)

Tegningsblødning er bare et tegn på modning, ikke et tegn på fødsel!!! Beklager å skuffe deg, men bedre å vite enn å gå å tro at det skjer noe så gjør det ikke det likevel =) Da blir man bare så skuffa... =) =)

Skrevet

Har lest at dette varierer veeeeldig, så har ingen forhåpninger :P Det verste her er usikkerheten ang leie osv. Men ordner seg nok :) Ut kommer han til slutt, uansett når og hvordan :P

Skrevet

Har lest at dette varierer veeeeldig, så har ingen forhåpninger :P Det verste her er usikkerheten ang leie osv. Men ordner seg nok :) Ut kommer han til slutt, uansett når og hvordan :P

Skrevet

Jeg hadde det akkurat slik med førstemann... Hode-sete-hode. Eller dvs, både fastlegen min og jordmor var usikker på leie de første kontrollene der leie ble sjekket. Rundt uke 34-35 var jordmor sikker på at det var seteleie, derfor fikk jeg ul pga det. Og lillegutt ble estimert til å være over 4 kg ved termin, 19% større enn gjennomsnittet. Derfor valgte de å ikke ha vendingsforsøk på han. Så jeg fikk planlagt keisersnitt uke 38+4.

Dagen kom, jeg følte meg "snytt" for fødselsopplevelsen og var nervøs og engestelig, selv om jeg forsåvidt hadde innfunnet meg med keisersnitt.. Alle forberedelser ble gjort dagen før. Samtale med anestesisykepleier, fragmin, info osv osv... Helt på slutten av innskrivningen tok de ultralyd, og da hadde lillegutt snudd seg!! Av seg selv!!!!!! Så jeg måtte dra hjem den kvelden, uten baby.. og følte meg enda mer "snytt" for å ikke få møtt han.

Men samtidig lettet over å kunne føde.

Hadde i tilegg svangerskapsforgiftning, som utviklet seg til veldig alvorlig da jeg var 39+3. Og da var de igjen usikker på hans leie. Fikk ultralyd som heldigvis visste at han var i rett hodeleie! Så da satt de meg likvel i gang.. Og 39+4 kom gullet til verden, med hodet først - etter mange uker med frem-og-tilbake. Og over 4 kg som vekstestimeringen visste :))

Så uansett hvordan det orden seg for deg, kommer du til å møte prinsen din til slutt! krysser fingrene for hodeleie :D Men du får ha masse lykke til! =0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...