Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #1 Skrevet 18. november 2011 Jeg ønsket meg en tripp trapp stol til minsten da han skulle døpes. Jeg kom over et tilbud på Stokk sin tripp trapp stol, og la ut for mine foreldre for denne stolen (gaven skulle være i fra dem). I etterkant har min mor sagt til meg at hun angrer på at hun heller ikke hadde kjøpt en brukt tripp trapp. De er jo nesten like fine.... Jeg kjente jeg var glad jeg alleredee hadde kjøpt presangen, slik at jeg skulle slippe å få en brukt presang til dåpen. Jeg er ikke i mot å ta i mot fine, brukte presanger, men dåp for meg er litt spesielt. Stolen kommer til å følge han store deler av livet, kanskje vil han en dag bruke stolen til sine egne barn også ;-) Hva synes dere? Går det an å gi brukte gaver til dåp?? Vil bare føye til at mine foreldre ikke har dårlig råd. De reiser mye utenlands og har godt med penger....
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #2 Skrevet 18. november 2011 Ting som fint lar seg skaffe nye og som man ha råd til syns jeg man kan kjøpe nye i dåpsgave. Hvertfall når det er fra besteforeldre. Spesielle ting som gamle møbler, gyngehester, dukkevogner, sykler o.l. ser jeg ikke problem med å gi brukt i dåpsgave. Men det bør da være unike ting såklart.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #3 Skrevet 18. november 2011 Arvesølv/smykker og lignende kan man få pusset, og om nødvendig restaurert hos gulsmed.. slikt er hyggelig som brukte dåpsgaver.... Men ikke brukt barneutstyr.. om man ikke har råd til noe stort, kan man kjøpe noe lite. Mye fint der ute som ikke koster en formue!!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #4 Skrevet 18. november 2011 eh.. jeg hadde ikke jublet om min baby hadde fått en brukt sykkel i dåpsgave!!!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #5 Skrevet 18. november 2011 For meg er det ikke noe poeng med en ny tripp-trapp, det er jo ikke mulig å ødelegge dem med normal bruk uansett.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #6 Skrevet 18. november 2011 Det var snakk om unike ting. F eks god gammeldags bambino trehjulssykkel, de fins jo enda. men jeg syns de fra f eks 70 og 80 tallet er finere. Og såklart fint brukt.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #7 Skrevet 18. november 2011 Som noen over sa, brukt i form av gyngehest, gyngestol, gammel dukkevogn etc som har vært i familien eller de har funnet på loftet til avdøde barnløse tante Vigdis, men ikke kjøpt brukt! Og ikke noe brukt moderne som en tripp trapp....
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #8 Skrevet 18. november 2011 Jeg hadde nok blitt litt skuffet om jeg hadde fått en brukt tripp trapp stol i dåpsgave til mine barn ja. Dåp er litt spesielt. Hadde det vært arvegods, være seg sølvtøy, smykker eller andre slikt ting hadde det vært hyggelig. Men ikke en stol. Har fått arvede tripp trapp stoler, de er fine de men en ser jo at de er brukte. Jeg har kjøpt brukte lignende tripp trapp stoler også, men de har jo ikke vært som en gave. De har jo vært til oss selv. Jeg bruker også en av disse stolene på hobbyrommet mitt, jeg syns de er gode å sitte på. Ungene har også slike der, siden vanlige stoler blir for lave når de skla male og tegne. Men nå forsvinner snart en av stolene våre, for første barnebarn er på vei. Og hun skal ikke få den i dåpsgave hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå