Gå til innhold

Modningsakupunktur, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg bestillte en time til modningsakupunktur nå. Er i uke 39 så litt skeptisk om det vil ha noe effekt så sent. Det anbefales å begynne med det i uke 36! Noen som har fått nåler så sent og merket effekt??

Fikk nåler i mine 2 forrige svangerskap også. Med nr 1 fødte jeg på termin dagen(!) Og med nr 2, 6 dager over.... Er ikke sikker på om nålene har noen innvirkning.

Syntes det er svindyrt såfall om det ikke funker ;) koster 520.- for første time!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en time med modinigsakupunktur forrige gang. Da var jeg 39+3. Jeg var der på kvelden onsd, riene startet på natta og gutten var ute 07.47 neste morgen:) Vet ikke hvor mye denne akupunkturen hadde å si for dette, eller om det bare var tilfeldig. Jeg var jo sikkert supermoden i utgangspunktet og slimproppen hadde gått på morgenen.

Tror på en måte ikke akupunktur fremskynder noe, men at det hjelper kroppen til selv å skjønne at den er klar når den er klar, hvis du skjønner hva jeg mener:) Lykke til:)

Skrevet

Spennende :-) Får teste ut en time da ! Vil gjeeeerne at det skal skje noe så slipper gå over, di tjener sikkert fett på oss leie høygravide tenker jeg ;-)

Skrevet

Jeg starta også litt seint med første mann (tror det var uke 38) så jeg rakk vel 2 behandlinger, og bølla kom 2 dager etter termin =)

Nå har jeg termin 1 desember, så jeg har startet å gå til modning akk. igjen =) Håper det skjer no snart for jeg er KLAR =D

Skrevet

heisann

Jeg gikk til modningsakupunktur hos jordmor i sist svangerskap og da er jeg usikker på om det hjalp noe. Begynte noen uker før termin og hadde vel 3-4 behandlinger.

Men da terminen hadde kommet fikk jeg akupunktur hos en ordentlig behandler som skulle sette i gang fødselen og da kjente jeg etter behandlingen at kroppen jobbet. Syntes det var verdt pengene, følte at det hjalp, selvom en ikke vet hvordan ting hadde vært uten...

Skrevet

Setter di nålene annerledels ved modning og igangsetting? Vil gjerne ha igangsetting med engang :D

Jeg har bestillt time hos en erfaren og lang utdannet akupunktør denne gangen, di andre gangene fikk jeg nåler hos jordmor med kursing. Spennt på om det vil være noen forskjell :)

Skrevet

Hei, gikk til akupunktur hos en privat spes. forrige svangerskap, tok det 4 ganger på 2 uker da jeg var 38 uker da jeg begynte og han satt en omgang med modning og de 3 siste gangene satt han nåler andre steder for igangsetting.

Gjør det samme denne gangen fortløpende siden det hadde en kjempe effekt på meg sist:) Kjente virkelig kroppen jobbet etter timene og jeg fødte 4 dager før termin.

Han jeg går hos setter i finger område, knær, fotsåle området, hode og ører som modning ogfor igangsetting tar han med magen korsrygg og lår:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...