meg... Skrevet 18. november 2011 #1 Skrevet 18. november 2011 Er nå 8 uker gravid og har vært til ul som så fin ut. Ba der om å få slutte med Lutinus pga helt forferdelig migrene, men fikk beskjed om å ta det til uke 10. I går holdt jeg ikke ut lengre og avsluttet selv, klarer ikke mer migrene:( Noen andre som har hatt det slik? Har lest her inne tidligere at det er ulik praksis rundt om i landet hvor lenge en skal stå på Lutinus, hva har dere fått beskjed om? Her er det til uke 10.
Glow2011 Skrevet 18. november 2011 #2 Skrevet 18. november 2011 Utrolig kjedelig at du at sånne sterke bivirkninger, det er nok ikke enkelt. Om du har hatt ferskforsøk så produserer du progesteron selv og lutinus er ment som en ekstra støtte. Mange tar dem da bare frem til positiv test. Men om man har mistanke om at man produserer forlite progesteron selv, så tar man det lenger. Når det gjelder fryseforsøk i styrt syklus, har du ikke hatt eggløsning og da produserer du ikke progesteron selv. For at fosteret skal overleve og utvikle seg, må man ta progesteron (f.eks lutinus) til uke 10,da tar morkaken over denne produksjonen. Har du hatt fryseforsøk i naturlig syklusmog hatt eggløsning er det samme som i ferskforsøket. Så om du har fryseforsøk i styrt syklus ville ikke jeg tatt sjangsen på å slutte og heller kjempet meg igjennom de to siste ukene. Vet det sikkert er tøft med migrene, men premien er jo fantastisk. Masse lykke til :-)
meg... Skrevet 18. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 18. november 2011 Takk for godt svar, Glow2011:) Det er et ferskforsøk, og det er 4 uker siden positiv test, så da håper og tror jeg at kroppen min produserer progesteron nok selv!!!! God helg:)
Live72 Skrevet 18. november 2011 #4 Skrevet 18. november 2011 Jeg er 8+3 og var på UL tirsdag og alt var fin og bra Jeg fikk beskjed om å slutte på testdagen men fikk en liten blødning så tok 1 uke lengre selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå