Twigsen Skrevet 17. november 2011 #1 Del Skrevet 17. november 2011 ..Jeg klarte ikke å få helt kjemien med den dama. Hun spurte jo om ting, som hun skal gjøre.. så kommer ho inn på temaet alkohol under svskapet. Nå har jeg et dårlig forhold til alkohol ift oppvekst, så jeg holder meg helst unna uansett gravid eller ikke Dette forsto hun altså ikke, og skulle bare fortsette med den malinga om alkohol under svskapet, og mange jenter kunne gi etter for vinsmaking på vennindekvelder.. (altså etter at jeg sa at jeg verken likte vin og holdt meg laaangt unna) Ho virket som om ho gikk på en slags autopilot, eller et skjema som ho har pugget for å repetere Fikk hvertfall hormonene mine til å bruse! Og når ho skulle lytte til hjertelyd, fikk jeg beskjed om å legge meg på siden??! har da aldri gjort dette før og syns i grunn hele dama var merkelig.. seff fant ho ikke hjertelyden heller.. (så rart! ) Noen som har hatt sånne opplevelser med jordmor, eller bare ikke funnet kjemien? Man burde vel føle seg litt ivaretatt? Lurer på å bytte til sykehusets jordmødre.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143795911-var-hos-jordmor-i-dag/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 18. november 2011 #2 Del Skrevet 18. november 2011 Jeg har en fantastisk flott jordmor som jeg har brukt i begge svangerskapene mine, så kan ikke helt sette meg inn i situasjonen. Men jeg mener at jordmor er der for å informere og berolige deg! Så hvis du føler at du ikke "klikket" med henne, og at hun gjorde endel merkelige ting, så ville jeg ikke nølt med å bytte jordmor. Hvis du ønsker så kan du jo gi henne en sjanse til, men du er i din fulle rett til å bytte jordmor. Har forresten selv aldri måtte ligge på siden når man skal finne hjertelyden, det hørtes litt spesielt ut i mine ører;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143795911-var-hos-jordmor-i-dag/#findComment-143795989 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lisletitta Skrevet 20. november 2011 #3 Del Skrevet 20. november 2011 Kjenner meg igjen her ja! De to første gangene vi(jeg og barnefar) var hos jordmora så bablet hun om alkohol og narkotika. Selv har jeg aldri vært borti narkotika for jeg komme fra en ganske liten plass på landet, men alkohol har jeg et "normalt" forhold til, jeg er jo trossalt 19 år. Men jeg sa klart og tydelig at jeg ikke husket sist jeg drakk alkohol og det var hvertfall lenge før jeg ble gravid (fordi jeg følte ikke noe behov for å drikke alkohol). Mens kjæresten min kommer fra en storby preget av endel narkotikabruk, tviler nok ikke på han har prøvd det noen ganger(men brukt det fast, eller om han bruker det nå gjør han hvertfall ikke), og han har opplevd mange dødsfall blant nære venner pga narkotika. Og vi sa jo klart i fra, ingen alkohol, ingen narkotika. Men tror du det stanset jordmora i å bable om det, nei. og de forferdelige lange stirrepausene hun tok mellom hver gang hun sa det. Det var helt forferdelig, hun så på oss som om vi skulle være kriminelle og var nødt til å drikke alkohol eller ta narkotika, og hun ga oss brosjyre på brosjyre om ikke å drikke alkohol eller ta narkotika, snakk om god tillitt liksom. Vi hadde lite lyst å komme tilbake igjen, med tanke på at dette skjedde på begge de to første gangene vi var der. men det har blitt bedre nå, etter 4-5 besøk, og takk og lov for det! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143795911-var-hos-jordmor-i-dag/#findComment-143802284 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå