Gå til innhold

Nyrebekkenbetennelse...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 38+4 å har di siste to ukene hatt mensensmerter å mye nedpress, kjennes ut som musklene i nedre del av magen får seg en strekk som ikkje er god når jeg går. Nå de to siste dagene har jeg hatt smerter midt i ryggen som minner om nyrebekkenbetennelse, saken er at jeg ikke har UVI nå. Er det noen som har hatt disse smertene i sammenheng med rier? Eller er det bare fordi det er trangt? Kan man ha nyrebekkenbetennelse uten at det kommer fra uvi først??

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.

Jeg hadde nyrebekkenbetennelse når jeg var 24 uker på vei.. Og da hadde jeg smertene konsentrert i magen , og etterhvert på høyre side øverst i ryggen . Jeg sleit med å puste, og ingenting hjalp. Jeg startet med UVI først.. Eller jeg hadde utslag på urinprøve, men de sendte det til dyrking, fordi jeg nettopp hadde gått på en kur. Fikk da beskjed om at det ikke var UVI men en forurensning bare, så jeg skulle ikke begynne på antibiotika. 5 dager etterpå begynte smertene med Nyrebekkenbetennelsen. JEg ble innlagt på sykehuset for å få antibiotika intravenøst. Siden du er såpass langt på vei og har kjent så mye menssmerter og nedpress, så kan det jo faktisk være rier du har :) VEt ikke om du er førstegangs jeg?? Men riene mine startet hvertfall i ryggen. Hvis ikke det er det så håper jeg du finer ut av hva det er. Er ikke noe godt å gå sånn heller.

LYkke til :)

Skrevet

Takk for svaret :) Ja , jeg er førstegangs, men har det for meg at riene skal sitte lengre ned i ryggen. Har hatt uvi 4 ganger i svangerskapet, men den siste mnd har urinprøvene vært helt rene. Har hartt nyrebekkenbetennelse to ganger før jeg ble gravid, å smertene er nokså like, men er vel lett å ta feil når alt er så trangt inni her nå :) Får se det litt ann i de neste dagene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...