1prinsesse + 1 spire:) Skrevet 17. november 2011 #1 Skrevet 17. november 2011 Jeg var til time i dag på sykehuset og fikk da beskjed om et avvik på -21 prosent på frøkna i magen.. skal følges opp tett siste uka før termin nå, er 39uker i dag.. Hva betyr dette og hvor liten er jenta mi i forhold til snitt vekt ? De var så lite snakkesalige på sykehuset:/
Thilde78 Skrevet 17. november 2011 #2 Skrevet 17. november 2011 Hei du! Da er vi i samme båt. Har opplevd dette to ganger før, og nå er det slik igjen. På UL går man ut ifra at babyen skal være 3500 gram ved termin. Du bærer altså på en baby som er 21% mindre enn dette. Det betyr at din baby ved termin er ca 2750 gram istedenfor. Men sparker babyen i magen, og ellers har det bra, går det nok fint. Kanskje er du ikke så stor selv? Hvor store er foreldre, besteforeldre? Mine jenter var 2700 og 2800 gram ved fødsel. Gutten var "normal vektig". Jenta i magen nå blir maks 2800 gram. Føl deg trygg nå med oppfølging på sykehuset og lykke til!
1prinsesse + 1 spire:) Skrevet 17. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 17. november 2011 Hei, og tusen takk for et godt svar! dattern min var 3600 5 dager før termin forrige gang, selv var jeg 3800 men mannen min var 2600 og har en tvillingbror( så de var vel litt store i forhold til det de å) Denne gangen har jeg kun gått opp 12 kg og forrige gang 27 kg så er mye mindre denne gangen også.. Ja får beroe meg med god oppfølging siste tiden, og 2750 g er jo ikke så alvorlig lite ,tenkte det var mye verre enn det, så puh!:)godt å vite, takk igjen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå