Gå til innhold

Ryanair og barnevogn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal snart ut og fly med Ryanair. Barnet vårt er snart 5 mnd, så vi må ha med bagdelen på vogna.

Noen som vet om man må betale ekstra for dette? Vi pakker den i en PramPack, og den veier nok ganske mye. Har en Emmaljunga :-)

Fortsetter under...

Skrevet

Barnevogn er grais på Ryanair. Sist vi fløy var det faktisk noen som fikk ha med vogna inn på flyet så de slapp og stå i boardingkø med barnet og håndbagasjen i armene.

Skrevet

Vanligvis blir jo selve vogna lagt i lasterommet på flyet når du kommer til gate. Selve bagen kan du vel kanskje ha med deg hvis du har den på fanget. Det er jeg faktisk usikker på selvom jeg jobber på flyplass. Det og få med seg hele vogna forutsetter jo at det er plass til den på hylla. Og det tviler jeg på.

Hvis jeg var deg ville jeg undersøkt dette med flyplassen du skal reise fra.

Skrevet

Må understreke at det ikke er en trille jeg har, men en stor kombivogn!

Er det gratis å sjekke denne inn, slik som hos Norwegian og SAS, evt er det en vektrestriksjon på den?

HI

Skrevet

Korleis er det når dei skader vognen. Får ein dekka det ?

Annonse

Skrevet

Hadde ikke stolt på det med Ryanair, men uansett har du vel reiseforsikring?

Skrevet

dette står på nettsidene til Ryanair :

Spedbarnsutstyr* (bil, bilsete / reise- barneseng)Avgift beregnes per gjenstand/per enveisreise (en trillevogn gratis). Maksvekt er 20 kg per gjenstand (1 barnevogn per barn fraktes gratis).

Har reist mye med Ryanair før, men denne gangen blir første med barn. Jenta år er 1,5 år så trenger bare en trille vi da.

Har sett barnefamilier som triler vognen bort til trappen til flyet og der blir vognen lagt inn i lasterommet. Har ikke sett en bagvogn, men det er bare tilfeldig.

Skrevet

Ja har lest deg jeg også, men synes det er så tvetydig. Gjelder maksvekten på den ene barnevognen liksom? Jeg tenker at en Emmaljunga Edge Duo pakket i prampack veier greit mye nemlig.

Gidder ikke å bli føkka av disse avgiftene deres :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...