Gå til innhold

Tannfrembrudd og paracet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla her plages VELDIG med kløing i gommene. Tror hun får mange på en gang. Her om kvelden sutret/gråt hun fra 18.30 til 22 og klarte ikke å sove da hun tydeligvis klødde noe infernalsk. Gav henne til slutt 1 stikkpille og da sovnet hun endelig, stakkar.

Er i hovedsak mot å bruke paracet til annet enn feber, men det ser ut til å virke mot kløing/verking. Hun fikk forrige uke og i går etter å ha klødd/sutra i en halvannen time. Skjønner at jeg ikke kan bruke det som en "lett" utvei, men det virker noen ganger som hun faktisk har vondt, slik at hun ikke får sove.(Dentinox funker IKKE)

Andre som bruker litt paracet nå og da ved tannfrembrudd?

Merker jeg er veldig nervøs av å bruke det når hun ikke har noe særlig feber...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så langt er vi ikke i gang med tannfrembrudd her enda.

Men med eldstemann ga jeg paracet hvis han viste veldig ubehag. Jeg gir heller Paracet mot ubehag enn mot feber jeg. Så lenge ikke feberen er veldig høy da såklart.

Skrevet

Her får barna paracet når de tydelig har det ubehagelig. Greit nok og ikke slenge rundt seg med paracet, men jeg har ingen betenkeligheter med å gi paracet hvis de har ubehag, og for eks. ikke får sove pga det.

Skrevet

Jeg har ikke forsøkt paracet, selv om stilken strevde veldig da de første tennene var på vei. Dentinox fungerte IKKE her heller, men det gjorde derimor kamomille-kuler! (naturmedisin, bestilt på apoteket) Knuste de,løste de opp i vann og ga de på teskje. Det hjalp utrolig mye!!!!!! Vi slapp all skrikingen/sutringen og han virket mye mindre plaget:)

Skrevet

*Stoltmamma* Har du navnet på de kamillekulene? Jeg er veldig interessert! Vi er midt i tenner og håper å unngå paracet :) Har bare kamillete, men han har ikke lyst til å drikke det. Må i så fall gi med engangssprøyte i munnen, men det er litt dumt når han allerede er plaget der.

Skrevet

Har også gitt paracet da de 2 første tennene kom.. hun hadde MYE ubehag, og våknet en gang i timen minst, med begge hendene inni munnen stakkar ;-) Fikk da paracet og sov godt, syns det er greit når de har så stort ubehag, og syns heller ikke at dentinox virket i det hele tatt!

Skrevet

Uff, er ikke noe kjekt med de tennene.. her har småttn fått 3 tenner nede, og jeg har brukt dentinox som funker så som så.. Ser at begge fortennene + fjerde tannen nede er på vei igjennom, og da kommer nok jeg til å gi henne en paracet om hun har det veldig ubehagelig. Hun har sovet veldig urolig om nettene når det har stått på som verst, og da samsover vi siden hun sover myye bedre og kanskje bare våkner hver 3 time istedenfor hver time:)

Skrevet

Mentha:)

De heter "Chamomilla D6 HD" lurer på om merket er "Homeoden". Vi bestilte det på apoteket, men mulig de har de i Helsekostbutikker også:) De har også veldig god effekt på mage/tarm! Lykke til:)

Skrevet

Ah homeopati :D Det burde jeg tenkt på, men så fort gikk det ikke rundt i hodet mitt ;) Det er nesten litt flaut, jeg har tross alt studert det i noen år :P Da skal jeg få tak i det i alle fall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...