Gå til innhold

Et lite glass rødvin og sex for å sette igang riene (hvis man er moden)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk tips av ei venninne som har født 5 barn og hun sa at det eneste som gir fart på riene, vel og merke at man allerede er moden, er et lite glass rødvin og sex!!!!!

Jeg liker ikke rødvin, men er moden og har åpning, så jeg er villig til å prøve!!! Noen flere??????

(men tror nok jeg venter til helgen....... lettere med barnevakt da..he he)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at fra gammelt av ble det sagt at ett glass øl, skal sette i gang fødsel. Så hvorfor ikke :)

Skrevet

er det verdt å drikke alcohol?

Skrevet

NEI NEI NEI!

Alkohol for å sette igang fødsel?

Du er så desperat at du er villig til å risikere barnets helse bare så du får føde når du vil?

Galskap!

Skrevet

Kan det ikke være alkoholfritt da???

Hadde ikke tenkt å drikke med alkohol.........

Skrevet

funker ikke med alcohol fritt.. er sikkert alcoholen som gjør at babyen kommer,,, den blir sikkert kvalt. sykt om noen gjør det..

Skrevet

Regna med at det var noe i selve vinen som gjorde susen jeg, ikke alkoholen!!! Ok, da blir det bare sex da =)

Skrevet

Jeg prøvde sex... jeg var veldig ivrig på akkurat det :P For meg funket det ikke.

Men jeg hadde heller ikke tålmodighet til å følge det til punkt og prikke.

Så mye sex du bare orker, og etterpå ligger du med bena i været i 10-15 min.. :D Så det kommer seg helt inn og kan ligge å modne..

Skrevet

Men var du moden allerede når du prøvde?? For jeg har hørt at alle slike triks som visstnok skal funke (deriblant sex) ikke har noen effekt hvis man ikke allerede er moden! Det skal sette sving på rie-aktiviteten bare...

Jeg er allerede fult moden og 2-3 cm åpen. Går bare rundt her og venter på de ekte varene (les:rier) for det som er her er KUN lurerier og sterke kynnere!!!

Tenker gubben begynner å lure hvis jeg legger meg med bena i været 10 min etter sex... he he he =))

Skrevet

Sex er vel det eneste som dokumentert kan ha effekt. Alkoholen vil jeg tro bare gjør deg avslappet, så den hadde jeg lett byttet ut med ett varmt bad eller massasje;)

Skrevet

Det er absolutt ikke galskap å drikke ett glass vin når man er fullgått og moden, mange jordmødre anbefaler den gravide ett glass vin og sex for å få fart på sakene, og ja, vanlig vin med alkohol.

Skrevet

Signerer den. Jeg kjenner mange som har tatt seg et glass vin siste uken før fødsel. Det er ikke problematisk. Og som hun over her skriver, mange jordmødre anbefaler det og!

Skrevet

Ett glass vin og noen knebøy er min venninnes mest effektive triks, hun har fire friske barn så gikk ihvertfall godt med de :)

Skrevet

Er det sant???

Vin m alkohol?? Hvis det da fører til fødsel, blir ikke da babyen født med promille?? Eller blir det ikke så mye av ett glass??

Hun som anbefalte meg har jo 5 frsike barn og har visstnok prøvd disse to kombinert, rødvin og sex..flere ganger, men jeg antok bare at det var alkoholfri vin jeg.

Skrevet

Man skal jo ikke røre ett glass rødvin de første 6 uker etter fødsel om man ammer. Nettopp fordi barnet er så dårlig rustet til å bryte ned alkohol.

Promillen barnet får gjennom en evnt amming vil være en brøkdel, av om du som gravid drikker ett glass. Syns det høres skummelt ut jeg.

Skrevet

Har hørt flere jordmødre anbefale et eggeglass rødvin, så jeg ville nok ikke vært så fryktelig redd for at dette skulle skadet barnet. Hadde jeg likt rødvin så hadde jeg nok prøvd det selv ;) Men tror ikke hvitvin gjør samme nytten, så jeg bruker mannen litt i stedet ;)

Skrevet

Nei, det var det jeg var inne på også Ms.Smith, jeg liker ikke rødvin og da tenkte jeg at hvitvin ikke hadde samme effekt!!! Men hvis et fører frem til noe så er det greit å prøve... men er litt mer skeptisk hvis det må være m alkohol.... Har prøvd sex, og det har en viss effekt (mer rieaktivitet i natt) men det er så innmari slitsomt og vanskelig med den digre magen...

Skal ringe en naturterapeut og høre om hun har noen tips først tror jeg =)

Skrevet

Du får holde meg oppdatert h*n har noen gode råd! Tar imot alt jeg kan få! Har sovet passe godt i natt. Kun sammentrekninger ca en gang i timen (litt flere i tre-fire tiden...), men dagen i dag har vært heller slitsom til nå! Syns det er ganske synd, siden jeg koste meg så mye med den store magen og ikke var lei i det hele tatt. Bare lei av smerte som ikke leder noe sted! Grrrr! (Dagens klaging fra meg...) ;)

Skrevet

Så rart... Jeg har også hatt mer på dagen i dag.. Normalt har jeg ikke hatt noen smerter på dagtid, de har kommet snikende kun på ettermidddag og kvelden, men i dag har de vært her fra jeg stod opp og til nå... Ikke direkte rier/kynnere, men veldige riesmerter... dvs magen strammer seg ikke, det er ikke en sammentrekning, men det er vondt som rier!!! Skjønner????

Ja, jeg skal oppdatere når jeg har snakka med naturterapeuten =)

Men det er visst et punkt mellom storetå og den ved siden av som kan stimulere noe.... en grop el noe som man kan trykke på =)

Skrevet

*Leter etter gropen* Hoho! Hodebunnsmassasje har jeg også hørt skal hjelpe. Frisører blir visst anbefalt å ikke gi dette til gravide, da det kan sette igang for tidlig fødsel, men det funker ikke her! Jo, kan forsåvidt forså smerten, men her strammer det seg veldig når det gjør vondt... Tok meg to paracet i sted, for korsryggen gjorde så konstant vondt... DEILIG å slippe det en liten stund hvertfall ;) Selv om jeg egentlig hater paracet!

Skrevet

Hodebunnsmassage øker blodsirkulasjonen og gjør deg avslappet;) jeg har stor tro på dette med avslappet...

Skrevet

Hehe, sist gikk jeg TO UKER over termin med 2-3cm åpning, myk og moden(og da var jeg førstegangs). Prøvde alle de tips jeg kom over for å få dette til å starte, men tro meg, ingenting virker før det er meningen at babyen skal komme.Mitt tips er å nyte de siste dagene som gravid og slappe av. Tror det å stresse med å føde bare forlenger ventetiden ;)

Skrevet

Dette var min plan også, og jeg storkoste meg med å gå gravid! Men den siste uken har vært preget av mer smerte og bekymring enn glede, og da tar jeg i mot alle råd jeg kan få. Samtidig som jeg prøver å slappe av og kose meg med de smertefrie periodene! :) Håper bare det hjelper for noe med disse vondtene, så fødselen går "lett" ;) Jeg hadde ikke så mange plager med forrige mann, og gikk da lett fem dager over ;)

Skrevet

Det er det som er problemet mitt også... Med begge de to første har jeg hatt minimalt med plager, kun litt bl med andremann... og siden jeg nå ikke sover så bra og har mye vondt i tillegg så blir det en sann plage!!! Og da klarer jeg ikke nyte de siste dagene av svangerskapet uansett!!! Jeg vet jeg kan gå en stund enda, men sålenge ting er modent der nede er det mye som er verdt å prøve også mener jeg... Og her inne er det vel lov å klage litt, så slipper gubben å høre på klaginga mi 24/7.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...