Gå til innhold

Anbefal meg en vogn :)

Anbefalte innlegg

Sist hadde jeg en relativt stor og tung Brio kombi-vogn. Jeg elsket vogna, men tenker at denne gangen vil jeg ha en lettere, som jeg klarer å løfte på selv etter fødsel (sist hadde jeg plager med bekken, så slet skikkelig med å få vogna inn i bilen)

Det at den forrige var kombi-vogn hadde egentlig ikke noe for seg, for byttet den ut når mini var rundt syv mnd. Kjøpte da en lettere liten vogn, til korte trilleturer.

Såh, det trenger altså ikke være kombi, og den må være relativt lett.

Synes Emmaljunga sine vogner er fine.. Noen som har erfaringer?

Takk :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143795031-anbefal-meg-en-vogn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi har kjøpt Emmaljunga Edge Duo med det letteste understellet =) vi ville ha den største da vi venter barn i februar. Greit med litt god plass til voksi pose osv. og vi er kjempe fornøyde! jeg er bare 1.60 høy og vi har testa. ikke noe problem å løfte den inn og ut av bilen selv nå med magen og bekkenvondt =))

hei jobber på småbarns avdeling i barnehage og har vært borti mange ulike vogner..

Min anbefaling er emmaljunga city cross (kan brukes som sportsvogn eller kombi) denne vognen er utrolig lett, god og lun, god plass til vognpose etc og tøft utseende.

Syntes 3 hjulinger tipper lettere og mange av de kan ikke legges helt ned i ryggen, de er tyngre å trille i f eks snø.... men det er min mening da:)

lykke til med vogn kjøp, jeg satser på city cross i allefall:)

Emmaljunga Nitro City men citybag, da trenger du ikke bytte til enm lettere etter bagperioden:) den er supert lett og snurrer 360grader på flekken, altså du kan snu i trange heiser feks. Også er den lekker å se på:)

Å ikke minst best i test i flere tester:) i 09 kom den best ut i år var den vel på 2.plass tror jeg!!

Super vogn, å ikke så værst pris heller....

Annonse

Hadde Teutonia Mistral (den med fire store hjul, man får vel bare tak i Mistral S nå tror jeg) til førstemann, men var ikke egentlig helt fornøyd med den. Det var en kombivogn. Bagdelen var smal og liten, og gutten trivdes egentlig ikke særlig godt i den. Men den var liten og lett, og god å navigere rundt for å være en firehjuling, så sånn sett var den praktisk.

Men denne gangen blir det Emmaljunga Edge Duo med sportsunderstell, på grunn av bagen. :) Vi har allerede to sportsvogner/triller etter storebror, så når minsten blir stor nok trenger vi ikke noen ny vogn da. :)

Vi hadde Emmaljunga Edge Duo til førstemann, og skal bruke den igjen når neste kommer. Er veldig fornøyd med vogna og den store bagen var super til jenta vår som ble født i novmeber for 2 år siden.

Den er litt tung, men alt det andre veier opp for det. Vi har en Emmaljunga Scooter også som vi kan bruke når babyen blir stor nok :)

OTH - MOUNTAIN BUGGY!!! Ingen over ingen ved siden :) Trehjuling som jeg har hatt sammenhengende i 5 år, aldri fare for å velte, og den nye modellen kan legges så og si heeelt flatt. Veldig lett både å kjøre og bære inn og ut av bilen. Eneste negative med den er at bagen bare kan brukes i ca. 6 måneder... Jeg har prøvd flere andre vogner, og er ingen som kan matche denne syntes jeg :)

Jeg har bestemt meg for to ting: vogn og bilstol.

Emmaljunga city cross har jeg valgt. Den er lettere enn de fleste andre vogner, og i tillegg er den flott å se på.

Jeg vet du ikke spurte om bilstol altså, men her har jeg valgt BeSafe easy go. Denne kommer det isofixbase til i løpet av desember. Så da er det god gang :)

Jeg har Teutonia Mistral som nr 2 vogn, og er IKKE fornøyd i det hele tatt.

Som bagvogn ligger ungen veldig lavt (har sluppet å bruke den som bagvogn) og det hadde ikke fungert med min rygg.

Det er lite plass under vognen, det var et skikkelig sjokk å gå fra Simo Kombi som fikk plass til 4 store bæreposer med matvarer under vogna, til Teutonia Mistral som knapt fikk plass til 1.

Jeg gleder meg til å bruke min Simo Kombi igjen. Er tydeligvis blitt en gammel vogn (8 år) siden første mann, men er like fin som ny den dag i dag. Har en tyngre modell, da jeg skulle ha en spesial utgave som kun ble laget i 500 eksemplarer, og dermed ikke aluminium understell, men det har ikke vært noe problem å få den inn i bilen.. Hadde dengang en stooooor bil og det var bare å vippe den inn, trengte ikke slå den sammen engang.Nå har vi stasjonsvogn, og håper ikke det blir noe problem..

Annonse

Jeg har nå bestemt meg for å sjekke ut Emmaljunga city cross :D Gleder meg!!

Men BeSafe easy go bilstol.. Er den en nyere modell av BeSafe easy sleep? Har den stolen fra før, men har ikke isofixbase for hadde så gammel bil da vi brukte dette setet.

Men setet er veldig tung da.. Men samtidig er det som nytt, så vet ikke om jeg tar meg bryet å bytte. Er vel tapsprosjekt...

Er easy go lettere? Hørtes jo kanskje sånn ut :)

Takk for svar alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...