satser & vesla Skrevet 17. november 2011 #1 Skrevet 17. november 2011 Hei. Snuppa fyller to år og jeg skal kjøpe en dokke. Jeg så at det var to ulike typer: en gummidokke fra topp til tå og en med tøykropp til gummihode, ermer og føtter. Hun har en liten dokke med tøykropp, elsker den. Men, jeg har tenkt å kjøpe en større dokke med tilbehør som klær etc. Hvilke dokker har deres to-treåringer og liker de den? Jeg vet nemlig ikke hvilken av dem jeg skal kjøpe. . .
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 17. november 2011 #2 Skrevet 17. november 2011 Datteren min fikk en dukke med tøykropp til jul i fjor av mine foreldre. Og den har hun elsket hele veien;) Til 2-års dagen sin for noen mnd siden fikk hun en ny stiv gummidukke med alt av tilbehør (klær, smokk, grøtskål, potte osv). Den var populær i omkring en ukes tid, også gikk hun tilbake til den "gamle" dukken. Så den nye ligger nå stort sett urørt i dukkesengen på rommet hennes, og det er bare den myke dukken som er stas. Men din datter trenger jo ikke reagere på samme måten da;)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 18. november 2011 #3 Skrevet 18. november 2011 Jeg ville valgt en med myk kropp. Ser at det er disse dukkene vesla leker mest med. De med hard kropp lar hun ligge. Hun liker også best de mellomstore dukkene, sikkert fordi de er lettere for henne å bære rundt på. Vi har et par store dukker, altså slike som er på størrelse med små nyfødte, men de blir for store for henne virker det som. Hun leker litt med dem også, men ikke så mye. Min erfaring er at ulike dukkeklær er unødvendig for en 2 åring. Datteren min skal visst nok være tidlig motorisk, men hun klarer fortsatt ikke å kle på dukkene sine skikkelig selv (2 år og 3 mnd gammel nå). Derimot synes hun det er gøy med stelleveske, vogn, tåteflaske osv.
PeppaPig Skrevet 18. november 2011 #4 Skrevet 18. november 2011 Min jente syns det er artig med begge deler. Den som har tøykropp later hun som hun mater med tåteflaske, Hun triller den rundt i vogna og legger dukken til å sove. Den som er kun gummidukke bruker hun kun I badet, da vasker Hun dukka, later som dukka svømmer o.l. Hun kler ikke av/på dukka enda, til nød kan hun tørke badedukka med et håndkle, men det er det. Hun er forresten 2år 3mnd.
satser & vesla Skrevet 18. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 18. november 2011 Hei. Jeg snakket med bhg og ba dem om å følge med hva slags type dokke hun liker best. Fikk tilbakemelding om at den myke var populært mens hun slengte vekk de harde. Så i dag kjøpte jeg en myk dokke 32 cm lang. Snuppa elsker å ta av klær på den lille dokka hun har og når det gjelder å kle på ber hun meg eller andre om hjelp :-) Så da er det bare å vente på reaksjonen når hun får den :-) Takktakk for tilbakemeldingene jenter :-)
Sistah*G07*J09* Skrevet 20. november 2011 #6 Skrevet 20. november 2011 Rubens barn! Snuppa mi fikk en rubensbarn dukke til jul i fjor, og har elsket den fra første stund Unødvendig med klær, det går mest i trilling i dukkevogna, legg i senga osv. Ikke så mye av og på kledning. Nydelige og holdbare dukker
Marbella Skrevet 20. november 2011 #7 Skrevet 20. november 2011 Min har begge deler, men hun leker mest med den med myk kropp:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå