Gå til innhold

Noen som har fine steder og anbefale i Egypt?

Anbefalte innlegg

Jeg og en venninde skal ta med barna og kose oss en uke i Egypt i Januar.

Har lest at Sharm el Sheik er et bedre sted enn Hurghada...stemmer det?

Finnes det noe "shopping" gater å se på- eller er det kun hotell området man blir på?

Noen som har reist med barn og ikke fått diare?

Tusen takk for alle svar!

Fortsetter under...

Vi var på Naama Bay i Sharm el Sheik... Perfekt!!!! Husker desverre ikke hva hotellet het, men det var ett av de siste på strandpromenaden lengst vekk fra markede... Brukte bare 30 min å tusle til markede på kvelden med to slitne barn da så var ikke så langt =)

Vi hadde " all inclusive" og det vil jeg nok anbefale når man reiser med barn, da kan de velge som de vil uten at dere betaler for at de skal få favoritten og de kan smake på forskjellige retter... dessert ++++++ =)

Vi fikk diarè nesten alle som reiste, men det varte kun ett døgn (ungene også) Og den ene dagen vi hadde det så var vi bare på bassengområdet nærmest leiligheten vår, alle de andre dagene var vi på stranda!!

Vi var litt her og der, men for det meste på hotellet.. Det er butikker der + masse bra underholdning på kvelden!

Heisann;) jeg har vært i Egypt 9 ganger og sist gang med min sønn på da 1 år.Hurghada er en ``ekte egyptisk``by,fine hoteller som er barnevennlig.Jo finere hotell-.jo bedre hygiene.Aldri blitt syk der.. Er nok penere og mere luksus i Sharm.Ikke for å ta fra deg gleden,men ikke spesielt varmt og fint der i Januar altså..Vært der 1 gang i jan/feb og måtte ha jakke og lue på kvelden.Alle utecafeene hadde varmelamper på og nesten ikke folk på strendene.Skikkelig sur kald nordavind frem til mars.. en anne ting er at det er få turister i lavsensong og alle selgere er spesielt desperate og slitsomme.

Mener ikke å være kjiipt altså,synes bare du fortjener et ærlig svar;)

Både sharm og hurugada, er bare oppbygde shoppinggate for turister. Mye stein/sand/ørken utenfor dette. Du ser fort hvor du skal gå. I sharm, finnes gamle originale sharm el Sheikh en biltur utenfor, og den har mere autentisk preg. Vi spiste på god grillrmat der. Vi fikk et par overraskelser også av den litt primitive sorten, nemlig en diger hoggestabbe/slaktebenk på gata. Hønene sto tett i et svett bur rett ved, og deordna og tilberedete mat. Det var faktisk rennestein i gata, hvor blod o.l rant. Det luktet stramt. Ja, så sprang det en katt med tre bein forbi.

Egypt er vakkert, men fattig, og de vil lure deg for alt det er verdt! Stålsett dere på masete prute selgere, de prøve alt!

Vi spiste all mat, men reiste ikke med barn. Vi fikk ikke diare, men jeg spiste en imodium for å holde magen i sjakk.

Beklager for litt kjipe detaljer, men egypt, særlig sharm eller hurugada ville jeg kalle badefeire/snorkle/båtturer ferie, ikke opplevelses ferie i vid forstand. Ellers mener jeg at Sharm har mere å tilby reisende. Det er en større plass og har mere "shopping/uteliv.

Hurugada, der de fleste av hotellene er, er ikke "ekte" det er slik jeg forstår det en konstruert strada, hvor faktisk de innfødte ikke har tilgang foruten om de som jobber i butikker o.l.

Det er altså, slik jeg så det og hørte de fortalte meg. Skal ikke banne på dette med tilgangen, men det er i alle fall konstruert.

Altså, Hurugada er også todelt, slik som sharm er. De har laget områder" kun for turister!

Vi var på et nydelig sted utenfor Hurghada i sommer. Makadi bay- veldig landlig... Bodde på http://www.ving.no/egypt/makadi-bay/sunfamily-sunrise-select-royal-makadi-resort. Her gikk de rundt og sjekket maten med termometer for å se at den holdt riktig temperatur, og det var antibac. i hver restaurant. Ingen av oss ble syke, enda jeg reiste med stor gravidmage OG barn. Min far fikk derimot et solstikk, men det kan man vel få hvor som helst hvor det er varmt ;) Et stort anlegg med masse bassenger! Anbefales!

Annonse

Jeg kan anbefale Sharm el sheikh på det sterkeste, har bodd 2 år i Egypt og vært overalt.

Personlig syns jeg sharm har mye mer og tilby enn hurghada og mye renere og finere. bare i år har sharm vokst mye du har 3 bydeler med masse og gjøre. kommet et italiensk shopping senter også. 2 Store Aquaparker også.

Du får mye emr opplevelser enn f.eks. gran kanaria som kun er badeferie. i Egypt kan du se masse og bli med på mange spennede utflukter. om du ikke vil dra med barna på lang tur til pyramidene kan man alltids oppleve mye i ferie byene, kamel ridning, snorkling etc. og for barna som er små kan man vli med på undervannsbåt og se fiskene. spennede for barna og se nemo når de bader.

Jeg elsker Egypt og kommer aldri til og velge og dra til Hellas, Spania etc igjen. du får mye mer opplevelser og mer for pengene.

MEN det spørs på hva man får med seg og hvor åpen man er for og finne på ting. snakk med reiselederne og de kan gi dere masse råd om hva dere burde gjøre.

En ting til, Egypt er mye varmere enn gran canaria på den tiden, selv om det er kaldere på kvelden.

Sharm el sheikh er varmere enn hurghada. uansett kommer dere til og ha det varmt og bade på dagen er kun når solen går ned det blir kaldt. og her i norge er det sikkert -20 så det føles varmt der i forhold med +25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...