Gå til innhold

Hva tenker dere om dette navnet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Henrik er fint! Liker det! :)

Hvem kaller sønnen sin for Henrik, spør du? Hmm... Henrik er et staut og ordentlig navn, så jeg tenker at de som kaller sønnen sin for Henrik er ordentlige folk, reale folk med hodet på rett plass. hehe.

Annonse

Synes egentlig det er veldig kjedelig og vanlig både nå for tiden og for 10 og 20 år siden. Kjenner flere som heter det i alle aldre.

De som kaller sønnen sin for Henrik er foreldre som liker det de kaller for staute, norske ordentlige navn som og er veldig motstandre av moderne nåtidens poppis-navn. De tror de har vært orginale fordi de ikke velger poppis-navn som Noah og Leander, men hvis man ser på statistikken så er det 13000 som heter Henrik i Norge og 1000 som heter Leander.

Ja, det vil kanskje foreldre som ikke liker poppis-navn mene, mens de som liker Noah og Leander vil fortsatt mene at Henrik er like kjedelig og vanlig. Og forøvrig så har vel aldri Johnny, Ronny og Kim vært poppis-navn, så da gir det ikke grunn for å tro at Noah og Leander blir Harry-navn.

Men, det er en annen diskusjon på feil innlegg.

Men Henrik er helt greit navn det altså, men bare veldig, veldig vanlig også blandt babyer i dag, sånn som Noah og Leander. :-)

Annonse

Er enig i at Henrik er et vanlig navn, men for oss er det ikke så viktig om det er 1000 stk eller 13.000 stk. som heter det. Vi har to andre barn og den ene av de har nok et litt mer brukt navn enn den andre.

Jeg ønsker å finne et navn som passer en person både som barn og voksen, og som er klassisk og staut.

Henrik er ikke bestemt, men er veldig høyt opp på lista til et aktuelt navn.

For min del, så ser ikke jeg for meg en voksen mann som heter Leander eller

Nathanaiel... men det er nå bare min mening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...