aef Skrevet 17. november 2011 #1 Skrevet 17. november 2011 Hei! Er det vanlig å gi julegave til de ansatte i bhg? Datteren min har gått i bhg siden august i år så dette er ganske nytt for meg.. Takk på forhånd for svar
TPK Skrevet 17. november 2011 #2 Skrevet 17. november 2011 Nei, jeg har hvertfall ingen planer om det. Men det er min første jul med bhg-barn, så jeg vet ikke hva som er vanlig.
togutter-08og10 Skrevet 17. november 2011 #3 Skrevet 17. november 2011 Vi har gjort det de to årene vi har hatt bhgbarn, men vi har gjrt det som gruppe. Alle foreldrene på avdelingen har spleiset ca 50 kr hver g så har vi kjøpt alt fra gavekort på teater, konfekt, vin og blomster. Jeg syns det er veldig hyggelig å gi en liten oppmerkosmhet til de som tar seg av barna våre.
gravid-81 Skrevet 17. november 2011 #4 Skrevet 17. november 2011 Det variere veldig- men jeg skal iallefall gi de på min sønns avdeling en oppmerksomhet til jul, det er hans første jul i bhg! Jobber selv i bhg og synes det er veldig koselig å bli satt pris på med en liten julehilsen:-)
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 17. november 2011 #5 Skrevet 17. november 2011 Jeg og to venninner (som også har barn på samme avd som guttungen), skal gå sammen om å kjøpe inn en litt stor kurv med masse godt oppi; jule-kaffe, jule-te og forskjellige julegodterier. Vet ikke hva som er vanlig jeg, men vi er sååå fornøyde med denne bhg, de ansatte er helt fantastiske, så jeg syns de fortjener en liten oppmerksomhet for takknemlige foreldre
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 17. november 2011 #6 Skrevet 17. november 2011 *FRA takknemlige foreldre...
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 18. november 2011 #7 Skrevet 18. november 2011 Vi ga ingenting i fjor (kun julekort med bilde), men i år har vi snakket om å gi en liten ting (type en liten julenisse, et bilde som gutten har vært med å sette i ramme og dekorere osv. Bare noen kroner i kostnad). Det er en liten familiebarnehage med 12 barn og 4 ansatte, og vi er superfornøyde med dem :-) Koselig å gi en liten oppmerksomhet.
LilleBamBam+EnTil Skrevet 18. november 2011 #8 Skrevet 18. november 2011 Jeg gir. De er 4 ansatte på min dastters avdeling og jeg gir et par votter til de hver. Blir på ca 400 tilsammen, men det fortjener de. Det har vært mye sykdom, 8 nye barn fra høsten av, noen har sluttet brått, og en mistet sin bror. Så de har hatt en tøff tid. Hele huset har stilt opp i denne perioden, så lager en liten kurv med diverse godt i, som de kan kose seg med.
LittLykkelig Skrevet 19. november 2011 #9 Skrevet 19. november 2011 For noen koselige mennesker dere er
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 19. november 2011 #10 Skrevet 19. november 2011 hmm.. dette har jeg tenkt på også.. Er leder i foreldrerådet, og har barn i barnehage for første gang så er helt blank på hva som er vanlig.. Får høre med en av de andre foreldrene. Bør kanskje samle inn penger.. Holder det med å kjøpe en blomst til hver ansatt?
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 19. november 2011 #11 Skrevet 19. november 2011 Jeg tenker å gi en felleskurv til alle på avdelingen med litt god kaffe og julegodis. De er så utrolig snille og flinke på avdelingen og jeg syns de fortjener en liten oppmerksomhet for den flotte jobben de gjør.
Gjest ♥ JuniGull10 ♥ Skrevet 19. november 2011 #12 Skrevet 19. november 2011 Hos oss ordner Fau gaver til alle ansatte. De setter av en sum og kjøper en gave til hver ansatt. Jeg sitter selv i Fau og visste ikke hva som er vanlig før en av "veteranene" informerte. Jeg er ikke så sikker på om alle foreldrene vet det, så jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med en av foreldrekontaktene. Det er bedre å gå sammen og kjøpe noe flott, så slipper de å sitte igjen med 10 par votter.. ;-)
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 19. november 2011 #13 Skrevet 19. november 2011 Vi hadde første julen i bhg i fjor, og da kjøpte jeg en liten ting til de ansatte på hennes base og basen ved siden av. Ungene flyr imellom disse to, så de ansatte på begge sider har med henne å gjøre. Kjøpte en pose med kaffe og fylte sjokolader til alle sammen, pakket det pent inn i cellofan og skrev et kort fra den lille. Alle ble super glade, og synes det var så hyggelig. Så har planer om å gjøre noe lignende igjen i år;)
vimm Skrevet 23. november 2011 #14 Skrevet 23. november 2011 Så hyggelig at dere tenker slik om de barnehageansatte! Nå er det slik at de gjør jobben sin, og får lønn som andre ansatte. Kanskje får de til og med en oppmerksomhet fra sjefen til jul som takk for god innsats. Kan bli dyrt om skal gjøre det samme til alle man synes gjør en god jobb (som bør være en selvfølge), eks servitøren på cafeen, bussjåføren, legesekretæren, renholderen osv.. Hva med alle lærere som blir å jobbe med barnet ditt etterhvert iløpet av skolegangen? Tror det kan glede vel så mye å gi de muntlig tilbakemelding på hvor fornøyde dere er, gjerne flere ganger i året, under foreldresamtaler, foreldremøter og under den daglige kontakten. Det vil jeg tro varmer skikkelig og gjør at de vil fortsette den gode innsatsen de gjør, for de vet de blir satt ordentlig pris på. Gaver ramler jo inn fra alle kanter i juletiden..
Canari Skrevet 23. november 2011 #15 Skrevet 23. november 2011 Tror ikke det, det er mange barn på avdelingen, og sikkert litt kleint å skulle få gave fra alle og enhver. Jeg hadde iallefall ikke likt å skulle få gave fra dem jeg jobber for. Gir ikke gaver til mine mange yggelige kiolleger heller. Mulig gir jeg litt sjkokolade til alle til adventstiden, og mange hyggelige ord.
Trultemor73 Skrevet 23. november 2011 #16 Skrevet 23. november 2011 Selvfølgelig skal de få gave (ler litt). Jeg jobber selv i barnehage og synes det er så koselig når en får gave fra barna/foreldre, he, he. Erfaringene mine etter å ha jobbet i barnehage i 18 år, er at vi får gave fra ca. 20-30 % av foreldrene. Noen gir en konfekt/twist/blomsteroppsats felles til avdelingen, mens andre gir en marsipangris, lykt, kopp o.l til hver ansatt på avdelingen. Jeg gir selv gave til alle ansatte på avdelingene til barna mine + lærerende på skolen på min datters klassetrinn. Så mange gaver blir det:-) Men ikke noe dyrt. Eksempler på hva jeg har gitt er: servietter med lys, såpe og konfekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå