Gå til innhold

Like svangerskap med gutt og jente i magen?

Anbefalte innlegg

Er det noen flergangsfødende her som har opplevd at svangerskapene har vært like med gutt og jente? Jeg har to gutter, og venter nå nummer tre, men vet ikke kjønn. Er så spent på hva det blir, men føler meg ganske sikker på at jeg venter gutt nummer 3. Har ikke vært i UL enda, så foreløpig sammenligner jeg alt med de forrige svangerskapene. Var ørlitegrann kvalm noen uker i starten, det har jeg ikke vært tidligere. Ellers virker alt likt, har guttemage denne gangen også:) Og det blir jo så klart kjempekoselig med nok en gutt, er bare så spent:)

Fortsetter under...

Annengangs og venter gutt nr.2. Vet ikke om forskjellene fra kjønnene, men her har jeg to vidt forskjellige svangerskap med samme kjønn. Forrige gang spydde jeg fire ganger i døgnet de første fire måneden, denne gangen har jeg ikke vært kvalm en gang. Sist kjente jeg ikke en kynner, denne gangen kom de tidlig. Aldri snakk om halsbrann sist, nå er det titt og ofte...

Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥

Jeg fikk jente forrige gang, og venter gutt denne gangen... og har to helt forskjellige svangerskap.

Med jenta var jeg super kvalm i mange uker og hadde ømme pupper fra dag en, mens denne gangen har jeg kun vært litt kvalm på kvelden, ikke merket noe til puppene og fikk tidlig bekkenløsning.

Jeg fikk en jente først og en gutt i andre svangerskap. Disse graviditetene var helt like.Nå er jeg gravid med nr. 3 og var kvalm i begynnelsen, det var jeg ikke med de to første. Er gutt denne gangen. Så ja man kan vente ulike kjønn og ha helt like svangerskap ;)

Fikk gutt forrige gang og venter jente nå:) 1. Gang var jeg veldig rolig,bar magen høyt så jeg fikk igjen dongeribuksene mine til jeg var 8mnd på vei,fikk sent bekkenløsning. Denne gang er fikk jeg ikke igjen buskene mine ved 4mnd,bekkenløsing var ett av tegnene til mistanke om svangerskap og føler jeg drukner i hormoner og følelser denne gang. men de sier jo også at alle svangerskap er forskjellige. Denne gang er jeg gså mer hekta på sjokolade,noe jeg normalt sett ikke er til vanlig.

Takk for svar, jenter! Det ser ut som alt er mulig; noen har like svangerskap med begge kjønn og noen har forskjellige med samme kjønn. Men det er jo moro å spekulere og fundere. Etter UL satser jeg på at vi vet hva det blir... Gleder meg:) Noen flere som vil dele sine erfaringer?

Annonse

Tror ikke det har mye hensikt å sammenligne svangerkapene iallfall. Her kommer gutt nr. 2 og dette svangerskapet har til nå vært omtrent motsatt av det forrige. Sist var jeg ikke kvalm en eneste dag, hadde prikkfri hud, vanvittig matlyst, ekstrem trøtthet osv. Denne gangen kastet jeg opp fra uke 6-13, uren hud, ikke lagt på meg noe særlig (normal matlyst), ikke trøtt + + +

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...