togutter-08og10 Skrevet 17. november 2011 #1 Skrevet 17. november 2011 Vi er så heldige å ha fått plass i bhg til storebror og han begynner om en uke. da er han 1 år og 3 uker (syns det er tidlig , men men) Han må uansett leveres kl 08.00 da jeg ikke har flexitid. Mulig mannen min kan hente litt tidlig, men storebro vil ikke hjem før kl 16? og å hente i to omganger er jo tungvint. Syns litt synd på han som må være i bhg fra 08 til 16 hver dag da. Hva gjør dere andre?
1 fra før og 1 på vei <3 Skrevet 17. november 2011 #2 Skrevet 17. november 2011 Hei! Min gutt går også i bhg, normalt fra kl 7-15/16, kommer an på når jeg er ferdig på jobb. Han ser ikke ut til å li noen nød, men trives veldig godt i bhg da de er ute/inne å leker hele dagen. De har det veldig godt i bhg, så tror ikke du har noen grunn til bekymring, men jeg forstår deg veldig godt fordi jeg hadde også de samme tankene når sønnen min begynte i bhg.
2010 Mammaen Skrevet 17. november 2011 #3 Skrevet 17. november 2011 Her blir han levert ganske sent hver dag av faren som begynner senere på jobb. Normalt sett er han i barnehagen fra 10-16. Dvs ca 6 timer per dag. De hender at han er lengre også, men det er unntaksvis. Synes det er greit at han ikke har så lange dager så lenge han er liten (han er 18 mnd straks). Han har det kjempefint i barnehagen og storkoser seg så han lider absolutt ingen nød, men jeg synes at det er viktig for tilknytningen at han er mer med far og mor enn andre voksne. Hadde vi ikke kunnet gjøre det sånn hadde det også vært helt ok, men jeg har tro på at dette er en god løsning for mitt barn nå.
Nithuviel Skrevet 17. november 2011 #4 Skrevet 17. november 2011 Hm... JEg er veldig klar over at litt store varn kan ha en enorm! vilje, men det er jo vi som foreldre som bestemmer lell da.. Skal vi hjem, så skal vi hjem. Lett å si at jeg ville aldri hentet i to omganger, vi har bare en foreløpig, men jeg kan ikke se for meg at det hadde vært aktuellt, på noe som helst tidspunt. Vi er voksne, vi bestemmer. Selvfølgelig blir barn sure av å ikke få viljen sin/brutte forventninger, men det gor jo heldigvis over. Man får heller være raus med trøst og si at man forstår og sånn, men har bestemt at sånn er det? Har for øvrig min lille dronning på 16 mnd omtrent 6 timer daglig. Hønemor synes det er leeenge, men det er nå sånn.
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 17. november 2011 #5 Skrevet 17. november 2011 Hadde jeg vært deg hadde jeg nok tatt med storebror også hjem kl 15, hadde ikke kommet på tale at vi hadde hentet i to omganger.. Vi har bare en unge da, han er 14 mnd og går i bhg 3 ganger pr uke. Da er han der fra 0830-1430, altså 6 timer. Det går kjempe fint her, han stortrives i bhg
Pumba78 Skrevet 17. november 2011 #6 Skrevet 17. november 2011 Begynte denne uka, skal være i bhg fra 9 -14 /14.30 frem til jul, deretter blir det nok 8.30 - 16 ca. Håper det går bra, er foreløpig helt hysterisk når jeg går, det er helt grusomt, hjelper ikke at det er en mann som jobber der (de er jo skuuuuumle!)... Tenkte egentlig at 5-6 timer var lenge men når de sover i to timer og spiser i en halvtime så er det jo ikke så lenge da
stearin Skrevet 18. november 2011 #7 Skrevet 18. november 2011 Min datter på 18 mnd er fra barnehagen 07.45 til 15.30. 7,5 timer. Kan hende hun blir hentet tidligere av mormor eller mormors samboer siden de blir tidligere ferdig på jobb:-) Ville nok ikke hentet i to omganger om jeg var deg, men ville heller ikke latt ettåringen være så lenge i barnehagen om jeg hadde hatt mulighet til å hente tidligere...
*LillaMeg* Skrevet 18. november 2011 #8 Skrevet 18. november 2011 Er jeg hjemme (student) så leverer jeg han i halv 9 tiden, og henter han halv 3 eller 3. Det skal jo passe inn i kjernetid og måltider og leking, så føler at jeg ikke får hentet han før. Samme om jeg skal på jobb på kvelden. Eller så har jeg han hjemme, men prøver å ha han i barnehage 3-4dager i uka. Er jeg på jobb på dagen, så blir han levert i 7tiden, og hentet senest halv 4. Blir noen ganger litt senere pga veiarbeid, rush og sånt. Har 20min fra barnehagen og til jobb. Føler at det blir litt lange dager, men pleier som regel ikke være mer en max 3 ganger i uka, og da får han en fridag etterpå..
Ane Elise Skrevet 18. november 2011 #9 Skrevet 18. november 2011 Hei, Her i gården er lille nurket på litt over 1 år på barnehagen fra kl.8.15 til 14.45. Pappa bringer han hver morgen siden min kjære begynner ikke på jobb før kl.9. Jeg begynner derimot på jobb kl.6.30 hver morgen, drar så og henter nurket kl.14.30. Den ordningen fungerer utmerket for oss Men noen dager oppholder han seg litt lenger på barnehagen pga møtevirksomhet på jobben min, og det viser seg at det har gått kjempe bra for det, for han stortrives der !!
enits40 Skrevet 18. november 2011 #10 Skrevet 18. november 2011 Her er lille ettåring ca. 6 timer i barnehagen. Det er en kabal med henting og bringing fordelt på mor, far og besteforeldre for å få det til, for vi jobber hundre prosent begge to. I tillegg tar vi en fridag i uka, og skal gjøre det sånn fram til jul. Så får vi se etter det.... Lillegutt hater å være i barnehagen foreløpig, men håper for hver dag som går at det skal bli LITT bedre. Han har gått i barnehagen i to uker bare da.... Etter jul må han nok belage seg på å gå fem dager i uka.
togutter-08og10 Skrevet 19. november 2011 Forfatter #11 Skrevet 19. november 2011 Det er etter jul han må ha fule dager, har heldigvis en måned som vi kan ta korte dager da jeg ikke skal jobbe i desember. Håper det er lang nok tilvenning til at han har lyst å være der hver dag. Jeg kjenner heldigvis de voksne på avdelingen hans og er trygg på at de gjør sitt beste for at han skal trives.
lillespire08+10 Skrevet 19. november 2011 #12 Skrevet 19. november 2011 Snuppa leveres i bhg mellom kl.08-0930, og er der til en plass mellom kl.15-16. Gejnnomsnitt 7 timer da. Sover 2-3 timer midt på dagen. Storkoser deg der, så lider nok ingen nød, selv om jeg kjenner på dårlig samvittighet noen ganger...
Steget Skrevet 19. november 2011 #13 Skrevet 19. november 2011 For vår datter blir noen dager langer og noen korte, helt avhengig av hvordan vi jobber. Jeg leverer 07.45 og hun blir hentet mellom 15-og 16.15. En dag i uka er hun som oftest hjemme med pappaen. Jeg synes dagene hun er der til 16,15 blir lange, men det er vanskelig å få det til på annen måte. Hun stortrives heldigvis i barnehagen, vi har vært så heldige at hun fant seg til rette med en gang og har aldri (enda) grått når jeg har gått.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå